۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83369281
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دو سوم واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی آذربایجان غربی فعال است

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: از یکهزار و ۲۸۴ واحد به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان ۸۵۵ واحد فعال است که بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی های غیرفلزی فعالیت می کنند.

علی عبدلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد ها در زمینی به مساحت ۴۴۸ هکتار به بهره برداری رسیده و برای راه اندازی آنها ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: ۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: ۴۲۹ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی غیرفعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اضافه کرد: صنعت فولاد، صنایع تبدیلی و خدمات دیگر بخش هایی هستند که واحدهای تولیدی آذربایجان غربی در آن زمینه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی فعال آذربایجان غربی، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ واحد از ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی استان در مساحت بیش از ۶۵۰ هکتاری فعال بوده و بنگاه های تولیدی در آنها مشغول تولید محصولات مختلف است.

وی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان غربی در اختیار شهرک های صنعتی بوده و ۲ هزار و ۲۰ قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده است.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ای به شمار می رود.

۹۹۱۸/‌۲۰۹۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha