تصمیم گیری اردوهای دانش آموزی در اختیار استان ها قرار می گیرد

تهران-ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از تفویض اختیار به استان‌ها در حوزه تصمیم‌گیری درباره اردوهای دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه آموزش و پرورش، علی رمضانی امروز - سه شنبه - در بازدید از دبیرخانه آثار سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری اظهار کرد: از اول مهرماه شرایطی را فراهم می‌کنیم که برای برگزاری اردوهای دانش آموزی مراکز استان‌ها تصمیم‌گیرنده باشند و در آیین‌نامه اردویی نیز فعالیت را از حوزه ستاد به استان تغییر دادیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست و تلاش ما این است که کارها را به استان‌ها بدهیم. باید بتوان از نیروی انسانی توانمند استفاده کرد.

رمضانی به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس اردویی در تابستان اشاره کرد و افزود: اردو را تحت‌عنوان اردوی توانمند سازی در دو بخش دختر و پسر در مهر امسال به مدرسه می آوریم تا دانش‌آموزان در قالب ۶۴ گروه بحث‌های مختلف اردو را آموزش ببینند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه این نشست به احیای کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: مدیران مدرسه باید نگاه تربیتی داشته باشند تا مشکلات نیز حل شود.

رمضانی همچنین در ادامه تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات سال گذشته را ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار نفر رشته اعلام کرد و گفت: امسال با رشد ۶۰ درصدی این تعداد به ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار نفر رشته رسیده است.

وی افزود: دانش‌آموزان باید در جامعه تاثیرگذار باشند، و وجود استادان باتجربه برای آموزش به آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید نویسندگان دانش‌آموز را شناسایی کنیم تا تشویق شوند و در خلق آثار و بازآفرینی فعال باشند.

رمضانی گفت: شعار ما این است که دانش‌آموز یک مهارت یاد بگیرد تا این مهارت در آینده از نظر اقتصادی به او کمک کند. باید این دغدغه دانش‌آموزان را لحاظ کنیم.

سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری از ۲۲ مرداد تا ۲ شهریور در تهران برگزار می شود./‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha