۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 83354320
T T
۰ نفر

برداشت جو در شهرستان ری ۱۵ درصد افزایش یافت

۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83354320
برداشت جو در شهرستان ری ۱۵ درصد افزایش یافت

شهرری - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: امسال ۴۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون مراحل پایانی برداشت جودر این شهرستان سپری می شود، افزود: ۳۴ هزار تن جو در سال زراعی گذشته از مزارع این شهرستان برداشت شد که امسال این میزان به ۴۰ هزار تن افزایش یافت.

وی تصریح کرد: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی، ارائه مشاوره، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از دلایل افزایش این محصول در جنوب پایتخت است.

عباسی با بیان اینکه ۲ مرکز عمده خرید جو در شهرستان ری فعال است، گفت: امسال قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم محصول جو از طرف دولت ۱۱ هزار و ۶۳۹ ریال اعلام شده که به دلیل بالا بودن قیمت جو در بازار آزاد تاکنون هیچ کشاورزی به مراکز خرید مراجعه نکرده است.

وی ادامه داد: بخش حسن آباد فشافویه به دلیل استقرار دامداری های بزرگ استان تهران و اراضی گسترده بیشترین میزان کشت جو را در میان بخش های مختلف شهرستان ری دارد.

رییس اداره کشاورزی ری یادآور شد: کار برداشت جو در این شهرستان طی ۲۵ روز و با تلاش ۱۵۰ نفر و ۴۰ دستگاه کمباین به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود ۷۱۷ هزار نفر درجنوب استان تهران واقع شده است.

۳۲۱۸/‌۶۰۰۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha