۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
کد خبر: 83352736
T T
۰ نفر
کرمانشاه از استان های برتر خدمات سفر در نوروز ۹۸ کشور شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: این استان با توجه به همکاری همه دستگاهها و عملکرد خوبی که در ایام نوروز ۹۸ داشت به عنوان یکی از استان های برتر در ستاد خدمات سفر کشور معرفی شد.

به گزارش ایرنا، امید قادری در نخستین همایش گردشگری و رسانه که شامگاه پنجشنبه در سرسرای آناهیتا هتل پارسیان برگزارشد، به خدمات دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در نوروز امسال اشاره کرد و متذکر شد: انسجام خوبی که این دستگاه‌ها داشتند باعث شد تا جزو استان‌های برتر ستاد خدمات سفرهای نوروزی معرفی شویم، بااین وجود بحران سیل مانع از آن شد تا بتوانیم از این دستگاه‌ها تجلیلی داشته باشیم، لذا در این همایش این دستگاه‌ها مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی از رشد آمارهای گردشگری کرمانشاه خبرداد و گفت: در سه ماهه امسال تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۸۰۰ هزار گردشگر در استان اسکان داشتند که نسبت به مشابه سال گذشته رشدی ۱۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با ابراز رضایت از این روند روبه رشد گردشگری استان، تاکید کرد: امیدواریم با موضوعات کلانی که با حمایت‌های خوب استاندار در بحث گردشگری استان پیگیری می‌کنیم، بتوانیم تحولی گسترده در این بخش داشته باشیم.

وی میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی و اکوتوریسم در کرمانشاه را یکی از زمینه‌های وقوع این تحول خواند و گفت: برگزاری این رویداد نه تنها در رشد گردشگری کرمانشاه بلکه در گردشگری منطقه غرب کشور نیز تأثیر بالایی برجای خواهد گذاشت.

قادری تاکید کرد: البته سازمان میراث فرهنگی کشور از مدت‌ها پیش توجه به گردشگری منطقه غرب کشور را در دستور کار قرار داده است که این نویدی برای جذب بیشتر گردشگر به این منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش رسانه‌ها در بالا رفتن آمار گردشگری استان اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که تابحال عاملی برای ناشناخته ماندن جاذبه‌های گردشگری استان بوده، ضعف در تبلیغات و معرفی این جاذبه‌ها است، لذا رسانه‌های استان باید در این زمینه نقشی پررنگ‌تر داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه رسانه‌های کرمانشاه همواره در بحث رونق گردشگری استان پیشرو بوده اند، تاکید کرد: از ایده‌هایی که رسانه‌ها در بحث توسعه گردشگری استان داشته باشند حمایت و از نقدها نیز استقبال می‌کنیم.

وی یادآورشد: قطعاً انتشار اخبار منفی از استان وضعیت گردشگری ما را بدتر خواهد کرد و مانع رشد آن می‌شود، لذا از رسانه‌ها انتظار داریم خبرهای خوب از استان منتشر کنند.

سازمان برنامه و بودجه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل آموزش و پرورش و فرمانداری پاوه دستگاه‌های برتر خدمات رسان استان در ایام نوروز بودند که در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.

نخستین همایش گردشگری و رسانه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، هتل پارسیان و گروه رسانه‌ای فرتاک برگزار شد.

۷۴۴۷/۸۰۶۶

سرخط اخبار استان‌ها