۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83349154
T T
۰ نفر
استاندار گیلان: داشته های ارزشمند را با بزرگنمایی نارسایی ها زیرسئوال نبریم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به داشته های ارزشمند مردم این استان گفت: نارسایی ها را بزرگ نکنیم تا واقعیت جامعه و داشته هایمان، کتمان شده یا زیرسئوال رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز سه شنبه در گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی استان گیلان در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان افزود: داشته‌های امروز گیلان، بیش از طبیعت، موقعیت جغرافیایی و تاریخ درخشانش، در حوزه انسانی است.

وی اظهار داشت: سرمایه انسانی افتخار استان گیلانست، اگر چه آنچنان که باید قدر سرمایه‌های انسانی و تاریخ افتخار آمیز استانمان را نداشته ایم.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: گیلان داشته‌های ارزشمندی در حوزه منابع انسانی دارد و چنانچه بین این داشته‌ها، بدی‌هایی را جستجو کنیم، کار ارزشمندی نیست.

وی اضافه کرد: متانت، فرهنگ و فهم مردم استان گیلان در چهره‌ها و حتی در معابر قابل جستجوست، البته سخت است بین چنین متانت هایی که می‌بینیم، کسانی به یک نکته جزئی مبتنی بر تصورشان عریانی را جستجو کنند، آن را بزرگ کرده و تکرار کنند و این اندوخته‌های استان را تحت الشعاع قرار دهند حال اینکه بایستی به داشته‌هایمان افتخار کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به کار ارزشمند خیرین در حوزه‌های مختلف از جمله در آموزش عالی اظهار داشت: کار خیر در توسعه انسانی و ارتقا کیفیت انسان‌ها جواب می‌دهد و بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر این مطلب که برای انجام کار خیر، هیچ حوزه‌ای مؤثرتر از ارتقا کیفیت منابع انسانی و دانش و فهم نیست، تصریح کرد: کار خیر در حوزه آموزش عالی، یعنی سرمایه گذاری برای انسان‌هایی که قطعاً بنیان هر توسعه هستند.

گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی گیلان امروز با هدف تبیین جایگاه و نقش والای خیران، واقفان و حامیان آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیران و واقفان در توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و جلب مشارکت حامیان علم و فناوری برای توسعه آموزش عالی در استان برگزار شد.

انعقاد چند تفاهم نامه میان خیرین و رؤسای آموزش عالی استان گیلان، کلنگ زنی طرح خیرساز و رونمایی از سردیس میرجعفر ابریشم چیان از برنامه‌های این گردهمایی بود.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷/‏

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha