۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83345547
T T
۰ نفر
گشایش دروازه صادرات خواسته اصلی صنعتگران دستی استان بوشهر است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به رونق صنایع دستی این استان در سال های اخیر هم اکنون خواسته اصلی فعالان این بخش بازگشایی دروازه صادرات این محصولات است.

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست صنعتگران صنایع دستی با استاندار بوشهر به مناسبت روز جهانی صنایع دستی افزود: صنایع دستی برآمده از ذوق و خلاقیت انسان است و هیچ توقف و رکودی در این بخش پذیرفتنی نیست.


وی بیان کرد: صنایع دستی از جمله حوزه هایی است که با کمترین سرمایه گذاری می توان بیشترین اشتغال را ایجاد کرد به نحوی که سال گذشته بیش از ۲۰۰ شغل با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان بوشهر ایجاد شد.


استاندار بوشهر گفت: صنایع دستی به توسعه اشتغال و رونق زندگی مردم با کمترین هزینه ها کمک می کند به همین دلیل با توجه به جمعیت ۳۹ هزار نفری زنان خودسرپرست در این استان باید با فراهم کردن زمینه های لازم در بخش صنایع دستی از این فرصت برای کمک به این قشر استفاده کرد.


گراوند ادامه داد: برای معرفی و فروش هرچه بیشتر محصولات صنایع دستی استان بوشهر راه اندازی پایگاه ثابتی به عنوان گالری فروش در تهران ضروری است.


وی اضافه کرد: در کنار صادرات محصولات صنایع دستی معرفی این صنایع از طریق ایجاد گالری ثابت برای فروش محصولات در کشور باعث ایجاد مشتری می شود.


استاندار بوشهر یادآور شد: در سال رونق تولید، صنایع دستی از جمله بخش هایی است که با برنامه و به صورت هدفمند و حمایت لازم می تواند از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال در استان بهره برد.


گراوند بر ضرورت برنامه ریزی منظم و مدون، آموزش و توسعه صادرات محصولات صنایع دستی با همکاری اتاق بازرگانی بندر بوشهر تاکید کرد.


استاندار بوشهر ادامه داد: امروز صنایع دستی به عنوان یکی از راه های تاب آوری در جامعه به شمار می رود که باید از این قابلیت استفاده شود.


وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی باید در کنار صنایع دستی برای ایجاد زمینه مناسب صادرات محصولات و دست بافته های صنعتگران قرار گیرد.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این استان از لحاظ صنایع دستی و هنرهای سنتی و صادرات محصولات و دست بافته های صنعتگران ازجمله استان های پیشرو در سطح کشور است.


محمد حسین ارسطو زاده افزود: معرفی صنایع دستی، برند سازی و آموزش تولید محور از اولویت های معاونت صنایع دستی استان بوشهر است.


وی بیان کرد: صنایع دستی و گردشگری از جمله عوامل موثر در توزیع عادلانه ثروت به شمار می رود و در کنار تجارت و بازرگانی باید به این بخش بخوبی پرداخته شود.


ارسطو زاده همچنین بر ضرورت ایجاد زمینه لازم برای حضور و رفت وآمد کارشناسان و صنعتگران استان در بازارهای جهانی تاکید کرد.


در این آیین از فعالان و صنعتگران صنایع دستی استان بوشهر تجلیل شد.


۶۰۴۷/‏۶۰۴۳


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha