۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۰۷
کد خبر: 83345535
T T
۰ نفر
۸۰  مرکز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی را خریداری می کنند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور گفت: با توجه به پیش بینی جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه امسال با توجه به بارندگی های خوب فصل بهار؛ برداشت گندم در کرمانشاه روند افزایشی داشته باشد به همین دلیل این شرکت ۸۰ مرکز خرید گندم در استان را برنامه ریزی کرده است.

ماشاالله ارویسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۸۵۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شود و این شرکت نزدیک به ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان را خریداری کند.


وی اضافه کرد: شرکت غله سال گذشته ۶۳۹ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی را با اعتبار ۸۵۵ میلیارد تومان خریداری کرد که این میزان اعتبار معادل بودجه عمرانی استان است.


او در ادامه بیان داشت: امسال تاکنون ۷۹ هزار و ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری استان در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب خریداری شده و خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد.



**کشاورزان اوراق هویتی خود را به همراه داشته باشند


ارویسی همچنین از پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پول گندمکاران مناطق گرمسیری خبر داد و گفت: کشاورزان در مراجعه به مراکز خرید گندم حتماً باید مدارک هویتی شامل کپی شناسنامه، کارت ملی، شماره حساب دقیق و مطمئن و معرفی نامه مراکز سازمان جهاد کشاورزی برای ثبت نامه در سامانه گسترش برای دریافت پول گندم به همراه داشته باشند،


وی در ادامه اظهار داشت: کشاورزان دقت داشته باشند اطلاعات آنها در سامانه گسترش دقیق ثبت شود و اگر در شماره حساب و یا دیگر مدارک آنها نقصانی باشد، تا زمان اصلاح آن هیچ وجهی به آنها پرداخت نمی‌شود.



**طلب گندمکاران از طریق سامانه کشوری و برحسب اولویت ثبت نام پرداخت می‌شود


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور پرداخت وجه به کشاورزان را از طریق سامانه یکپارچه کشوری دانست و گفت: استان‌ها و مراکز خرید هیچ نقش و دخالتی در پرداخت پول گندمکاران ندارند، طلب کشاورزان از طریق سامانه و بر حسب اولویت زمان ثبت نام پرداخت می‌شود.



**حمل و نقل گندم بین شهرستانها و استان‌ها بدون بارنامه ممنوع است


ارویسی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: کشاورزان مراقب باشند به غیر از مراکز رسمی خرید محصول خود را به هیچکس دیگری تحویل ندهند زیرا در راستای جلوگیری از قاچاق و محافظت از امنیت غذایی جامعه، حمل و نقل بار گندم بدون بارنامه معتبر بین استان‌ها و حتی شهرستان ممنوع است و اگر نیروی انتظامی ببیند آن را توقیف می‌کند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه چند مورد توقیف بار گندم در استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان و بوشهر اتفاق افتاده است، افزود: کشاورزان گول دلالان را نخورند و متضرر نشوند.


وی در ادامه با بیان اینکه قیمت هر کیلو گندم هزار و ۷۰۰ تومان است، گفت: طلب گندمکاران در نزدیک ترین بازده زمانی پرداخت می‌شود.


استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که حدود ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی آن دیم است.
کرمانشاه از قطب‌های کشاورزی کشور است و سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.
گندم، جو، ذرت، کلزا، چغندرقند و نخود مهمترین محصولات کشاورزی کرمانشاه محسوب می‌شوند.


۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

سرخط اخبار استان‌ها