۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83344805
T T
۰ نفر

۸۱۰۰ واحد سیلزده لرستان کمک بلاعوض دریافت کردند

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83344805
۸۱۰۰ واحد سیلزده لرستان کمک بلاعوض دریافت کردند

خرم آباد – ایرنا - رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ واحد سیلزده این استان کمک های بلاعوض را از دولت دریافت کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، رضا خواجه ای افزود: یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آواربرداری، یک هزار واحد پی کنی و ۳۰ واحد آرماتور بندی و نصب اسکلت شده است.



وی با اشاره به معرفی هشت هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز اظهار داشت: چهار هزار و ۵۰۰ تن سیمان رایگان نیز در مناطق سیل زده توزیع شد.



وی اضافه کرد:: تفاهم اولیه با سازمان بسیج سازندگی انجام کارهای مربوط به ۵۰۰ واحد احداثی روستایی و یکهزار و ۶۰۰ واحد تعمیری در مناطق سیل زده لرستان منعقد شد اما مقرر شده بررسی های لازم برای اقدامات بیشتر صورت گیرد.



به گفته وی بسیج سازندگی هفت استان در کار بازسازی مناطق سیلزده مشارکت دارند.



به هر خانوار خسارت دیده، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد.



برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض خواهد بود.



۳۵ هزار واحد مسکونی لرستان بر اثر سیل خسارت دیده و در مجموع استان متحمل ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر ناشی از سیل فروردین امسال شده است.



۷۲۶۹/۶۰۶۰


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha