۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۴۷
کد خبر: 83344754
T T
۰ نفر
مهم ترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران – ایرنا- تمجید رهبر انقلاب از کتاب دلتنگ نباش، پیام تبریک رییس جمهوری به وزنه برداران قهرمان جوان کشور، نیاز 500 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل طرح های نیمه تمام، دستور فرمانده کل سپاه برای تدوین نقشه راه بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش 829 کیلومتری گستره دریاچه ارومیه، پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان گلستان، تاکید وزیر خارجه آلمان بر پایبندی اروپا به برجام، اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان، تداوم اعتراضات جلیقه زردها در پاریس، سفر قریب الوقوع سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تهران، پایان دوره توسعه طلبی صهیونیست ها، تهدید جایگاه جهانی امریکا با رویکرد دولت ترامپ و آغاز شمارش معکوس برای پایان عصر نتانیاهو از جمله مهم ترین اخبار ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

داخلی:::::
تهران- دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها می دانند توانایی نظامی ایران به حدی رسیده که اگر کوچکترین اقدامی را انجام دهند همه منطقه آتش می گیرد و برای رژیم صهیونیستی، دوستانش و منافع آمریکا چیزی در منطقه باقی نخواهد ماند.
تهران - رییس جمهوری در پیامی قهرمانی غیورمردان جوان کشورمان در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در فیجی را تبریک گفت و از تلاش های ارزنده مربیان و دست اندرکاران تیم ملی وزنه برداری به ویژه ورزشکاران قدردانی کرد.
تهران - رهبر معظم انقلاب از کتاب «دلتنگ نباش!» که شرح زندگی یکی از شهدای مدافع حرم است، تمجید کرد.
قم – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: آتش سوزی محدود در یکی از انبارهای حرم حضرت معصومه (س) به طور کامل اطفا شد.
تهران- سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با دفاع از درخواست حسن روحانی برای افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری می‌گوید: منظور آقای روحانی از افزایش اختیارات ریاست‌جمهوری، تنها افزایش اختیار نیست، بلکه ایشان به‌دنبال هماهنگی بیشتر مجلس و قوه قضاییه و همچنین نهادهای دیگر با دولت هستند.
آستارا - رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی آستارا از افزایش ۳۸ درصدی عرضه بنزین در جایگاه های سوخت این شهرستان در تعطیلات عید فطر نسبت به زمان مشابه سال قبل خبر داد.
یزد - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه افزون بر ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد گفت: برای تکمیل این طرح ها به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: از ابتدای پرداخت بسته های حمایتی دولت به سیل زدگان تاکنون حدود ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سه هزار و ۲۵۸ مالک واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل و رانش این استان پرداخت شد.
تهران – معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه مدیریت بازار خودرو با ساماندهی تقاضای واقعی و افزایش تولید خودرو انجام شود، تاکید کرد: قیمت گذاری خودرو باید در چارچوب سیاست‌های دولت و ستاد تنظیم بازار باشد.
تهران - -۱۵ کارگزار (بروکر) فناوری فن بازار ملی ایران با حضور در هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناور اقدام به ارائه خدمات به اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور می‌کنند.
کرمانشاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از بازدید ۴۵ هزار و ۲۹۷ نفر از پنج محوطه تاریخی استان در تعطیلات عید فطر (۱۴ تا ۱۷ خرداد) خبر داد که این آمار در مقایسه با کل خرداد سال ۹۷ بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داشته است..
تهران- مسئول اشراف کلی سپاه از دستور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز علمی، مطالعاتی و دانشگاهی سپاه برای نقش آفرینی و مشارکت در تدوین نقشه راه و الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در سپاه به عنوان یک اولویت جدی و غفلت ناپذیر خبر داد.
تبریز- مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه گستره کنونی دریاچه ارومیه به سه هزار و ۲۳۱ کیلومترمربع رسیده است، گفت: این رقم در همسنجی با روز مشابه سال گذشته ۸۲۹ کیلومتر افزایش یافته است.
تهران - استاندار تهران با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید اعلام کرده که سقف تسهیلات در استان تهران از ۵۰۰ میلیون به یک میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: نگاه ویژه‌ای به حوزه اشتغال خواهیم داشت و باید در کار کارگروه‌ها نیازسنجی داشته باشیم تا اثربخشی کار افزایش داده شود.
تهران- رییس پلیس بین الملل ناجا در دیدار با رییس مرکز همکاری بین المللی پلیسی وزارت کشور گرجستان، بر همکاری بیشتر دو کشور در کلیه زمینه های پلیسی تاکید کرد و خواستار پیگیری حقوق اتباع دو کشور، استرداد مجرمان تحت تعقیب مراجع قضائی و همکاری آموزشی و پژوهشی شد.
تهران - مدیرعامل پرسپولیس گفت: همان طور که پیش از این گفتم، بدنبال برطرف کردن مسائل و مشکلات مالی هستیم تا بتوانیم با پرداخت مطالبات «برانکو ایوانکوویچ» را در پرسپولیس حفظ کنیم. او برای پرسپولیس زحمات زیادی کشیده و برای ماندن او نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.
قم - رییس مرکز فقهی ایمه اطهار (ع) گفت: مقاومت یکی از شاخصه‌های اصلی امام (ره) و رهبری و یکی از مسائل بنیادین انقلاب ما است.
تهران- رییس فدراسیون فوتبال در نشست خبری فردا (یکشنبه) خود نام سرمربی جدید تیم امید را اعلام خواهد کرد.


خارجی:::::
پکن- تلویزیون انگلیسی زبان چین گزارش کرد تحریم های جدید آمریکا علیه صنایع پتروشیمی ایران با ادعاهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای مذاکره با تهران همخوانی ندارد.
لندن – پس از اعتراف دومین گزینه جانشینی «ترزا می» به مصرف مواد مخدر، گمانه‌زنی‌ها درباره سوء سابقه سایر جانشین‌های احتمالی وی و سیاستمداران مطرح انگلیس بالا گرفته است.
تهران – روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار مقاله ای نوشت: شمارش معکوس برای پایان عصر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی آغاز شده است.
تهران – تارنمای شبکه «سی. ان. ان» نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا زمینه را برای رویگردانی بیشتر کشورها از ایالات متحده ایجاد کرده و اتحادهای تازه جهانی جایگاه این کشور را تهدید می کند.
تهران – «جان برنان» رییس اسبق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) با انتقاد از سیاست های ضدایرانی دولت «دونالد ترامپ»، گفت: در ایران فرهنگ مقاومت وجود دارد.
تهران – «طارق العسیمی» معاون رییس جمهوری ونزوئلا در امور اقتصادی گفت که کشورش و روسیه در مراودات بازرگانی خود روبل را جایگزین دلار آمریکا خواهند کرد.
اربیل - رسانه های محلی در کردستان عراق به نقل از ناتو اعلام کردند این سازمان تا چهارسال دیگر به آموزش نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق ادامه خواهدداد.
بغداد - «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز شنبه در بغداد تاکید کرد که سفر آتی وی به تهران با هدف تاکید بر پایبندی برلین و اتحادیه اروپا به برجام صورت می گیرد.
تهران – پلیس فرانسه در سی امین هفته از تظاهرات ضددولتی با معترضان موسوم به «جلیقه ها زردها» درگیر شد. به گزارش شنبه شب رویترز، پلیس در شهر «مونپلیه» در جنوب فرانسه با گاز اشک آور و ماشین های آب پاش به معترضان حمله کرد.
تهران – به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یک منبع آگاه نظامی شنبه شب اعلام کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن، مواضع مزدوران عربستانی را در استان الجوف با موشک زلزال۱ هدف قرار دادند. این موشک با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرده است.
تهران – «داوود شهاب» مسئول دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به اظهارات اخیر سفیر آمریکا در تل آویو مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی حق دارد بخشی از کرانه باختری را به خاک خود ضمیمه کند، گفت که دوران توسعه طلبی و شهرک سازی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است.
بیروت- رژیم صهیونیستی در چارچوب اقدامات خصمانه علیه بلندی های جولان، شب گذشته زمین های کشاورزی در این منطقه را طعمه حریق کرد.
تهران – «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ادعا کرد که رژیم صهیونیستی حق دارد بخشی از کرانه باختری را به خاک خود ضمیمه کند.
بغداد - «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق خطاب به وزیر امور خارجه آلمان گفت که بغداد از هر اقدامی در جهت ثبات منطقه و جهان حمایت می کند و در همین راستا قصد دارد هیات ها و پیام هایی را به تهران و واشنگتن و اروپا می فرستد.
تهران – «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر پیشین قطر از عربستان سعودی خواست به جنگ یمن پایان دهد و برای حل و فصل مشکل سوریه وارد گفت وگوی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران شود.
سن پترزبورگ - سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که قصد دارد بزودی برای گفت وگو و تبادل نظر با مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کند.
تهران – نیروهای دمکراتیک سوریه برای مقابله با شهروندان مخالف در مناطق تحت تسلط خود در شمال شرق این کشور یگان ویژه تشکیل دادند.
تهران- خودکشی در ارتش آمریکا هر چند وقت یکبار موضوع مطالعات آسیب شناسانه مراکز آمریکایی است و هر بار هم علت هایی متفاوت برای افزایش چشمگیر آمار خودکشی نظامیان بیان می شود؛ جدیدترین مورد به تفنگداران دریایی آمریکا مربوط می شود. نتایج جدیدترین مطالعه که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد که نسبت خودکشی در نیروهای موسوم به تفنگداران دریایی آمریکا در سال های گذشته و پس از بازگشت به کشور (آمریکا) افزایش قابل ملاحظه ای یافته است
تهران – تارنمای روزنامه لاکروا چاپ پاریس در گزارشی با بی سابقه خواندن سفر نخست وزیر ژاپن به ایران، پایان خوشی را برای این سفر پیش بینی کرده است.
تهران – همزمان با سی امین هفته متوالی تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردها علیه سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهوری فرانسه، بیش از دو هزار نفر به خیابان‌های مونپلیه آمدند.
تهران- روزنامه «نیشن» پاکستان نوشت؛ دبیرکل حزب مسلم لیگ- نواز امروز (شنبه) با اشاره به توافقنامه امضا شده از سوی دولت پاکستان و صندوق بین المللی پول، به خبرنگاران گفت که «عمران خان» استقلال اقتصاد این کشور را تسلیم صندوق بین المللی پول کرده است.
تهران- «جفری لوییس» پژوهشگر منع اشاعه تسلیحات هسته ای «مرکز جیمز مارتین» موسسه میدلبری آمریکا مدعی شد، موشک های آزمایش شده از سوی کره شمالی در اوایل ماه گذشته، از توان حمل یک سلاح هسته ای در بردی که بتواند کره جنوبی را در تیررس قرار دهد، برخوردارند.
تهران - مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا، شنبه شب با برگزاری ۶ دیدار پیگیری شد و در مهمترین دیدارها تیم‌های روسیه، مجارستان و فنلاند مقابل رقبای خود به پیروزی دست یافته و سه امتیاز را به حساب خود واریز کردند.
بغداد – رییس جمهوری عراق در دیدار وزیر امور خارجه آلمان گفت که عراق بر ضرورت هماهنگی مواضعش با اروپا در قبال تحولات منطقه ای و بین المللی جدی است.
تهران - مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا، شنبه شب پیگیری شد و از گروه H، فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در شهر استانبول برابر ترکیه با حساب دو بر صفر شکست خورد و صدرجدول این گروه را از دست داد.
کابل- فیفا، «کرام الدین کریم» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را به جرم سوء استفاده از موقعیت شغلی و تجاوز جنسی به پنج فوتبالیست دختر، برای همیشه از فعالیت های فوتبالی و ورزشی محروم کرد.
پکن- روزنامه ژاپن تایمز در سرمقاله امروز خود در مطلبی تحلیلی آورده است «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در جریان سفر هفته جاری خود به ایران امیدوار به شکستن یخ روابط ایران و آمریکا است.
شبک ۱۶۲۵

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha