عملیات ویژه دولت در احیای واحد های صنعتیِ مازندران و ایجاد بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ فرصت شغلی

تهران- ایرنا-رئیس جمهور در جریان برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی که به طور میانگین بیش از ۷ سال تعطیل و نیمه تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت؛ بازگشت این تعداد واحدهای احیا شده بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه را احیا و بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنج شنبه به همراه جمعی از اعضای دولت به استان مازندران سفر کرد. بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، تکمیل فاز آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است. از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

رئیس جمهور در بدو ورود به این استان با اشاره به اقدامات دولت در زمینه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال در استان گفت: دولت همچنین توانسته بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی استان را که متاسفانه راکد شده بودند، احیا کند که خود این مسئله فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد کرده است.

حمایت دولت از بخش خصوصی و تعاونی ها

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران در کارخانه چوب و کاغذ اظهار کرد: صنعت چوب و کاغذ و همچنین نساجی از صنایع برجسته مازندران است، اما به دلایل خاصی این صنایع روز به روز دچار افول شد و تا مرز تعطیلی رفت.

رییس جمهور افزود: در صنعت چوب و کاغذ از چهار هزار تن به ۴۰ هزار تن تولید رسیدیم. در صنعت نساجی مطالبه این بود که نساجی را به تولید و افزایش اشتغال و تولید محصولات باکیفیتی که پیشتر در نساجی مازندران وجود داشت برگردانیم که این اتفاق افتاد و در حال گام برداشتن به سمت مسائل بعدی هستیم.

وی خطاب به کارگران گفت: شما هم در مسیر رونق اقتصاد کشور گام برمی‌دارید. فرزندان و پدران و برادران شما در سنگر دفاع از کیان مملکت ایستادند و دفاع مقدس را رقم زدند، امروز شما در سنگر اقتصاد نبرد می‌کنید. شما جلوی واردات و آسیب اقتصادی را با تولید می‌گیرید.

آغاز ساخت ۲۲ هزار خانه

مهرداد بذرپاش در جریان سفر استانی آیت‌الله رئیسی به مازندران اظهار کرد: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین با ایجاد سه شهرک مسکونی آغاز می‌شود.در ۲ سال اخیر ۴۰۶ هکتار زمین به ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مازندران زمین اختصاص یافته است.

بذرپاش افزود: در ۶۲ شهر استان مازندران تاکنون۱۳۲ هزار و ۳۳۵ متقاضی در طرح نهضت اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۰۷ نفر حائز شرایط اولیه هستند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مقدار زمین تامین شده شهری برای ساخت این واحدهای مسکونی در مازندران، ۴۰۶ هکتار است که ۲ هزار و ۴۷۱ مورد پرونده ساختمانی صادر شد و ۹ هزار و ۱۱۵ واحد نیز در حال ساخت است.

کمک به رونق کشاورزی در مازندران

محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی که همراه آیت الله رییسی در سفر به مازندران حضور داشت بر ضرورت حمایت از کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی در استان مازندران تأکید کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با ارائه تسهیلات و اعتبارات لازم، به رونق تولید و اشتغال در این بخش کمک کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد هراز اختصاص داد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، گفت: دولت سیزدهم ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح سد هراز این استان اختصاص داد.

سد هراز بزرگترین طرح مهار آب‌ و تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی از آب‌های سطحی استان مازندران به شمار می رود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم فرایند تکمیل آن پیشرفت قابل توجهی داشت.

پیشرفت فیزیکی این سد از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۴۰۰ به حدود ۴۲ درصد رسیده بود اما در کمتر از سه سال و با تلاش دولت سیزدهم از محدوده ۶۰ درصد عبور کرد.

رییس جمهور:عملیات وعده صادق موجب اقتدار کشور شد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با مردم مازندران در مصلی ساری اظهار کرد: نباید جریان سوادگری و جنگل‌خواری و زمین‌خواری، کوه‌خواری، ساحل‌خواری باب شود. با قاطعیت باید جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع و ذخایر ملی، جنگل‌ها و این داشته‌های طبیعی دست‌اندازی کنند و افرادی که تعدی و تجاوز می‌کنند باید دست‌شان قطع شود. باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد.

منابع طبیعی باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد

رئیس جمهور ادامه داد: مراتع، جنگل‌ها و زمین‌های ارزشمند باید حفظ شوند و به دست سوداگران گرفتار نشود. هرجا که نعمت و امکانی داریم باید مراقبت کنیم که این فضا در اختیار افرادی باشد که صلاحیت دارند.
وی افزود: نباید جریان سوادگری و جنگل‌خواری و زمین‌خواری، کوه‌خواری، ساحل‌خواری باب شود. با قاطعیت باید جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع و ذخایر ملی، جنگل‌ها و این داشته‌های طبیعی دست‌اندازی کنند و افرادی که تعدی و تجاوز کنند باید دست‌شان قطع شود. باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد.

خط تولید ۲ واحد صنعتی مازندران با حضور معاون رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید

همزمان با سفر هیات دولت به مازندران و با حضور «داود منظور» رییس سازمان برنامه بودجه خط تولید ۲واحد صنعتی در آمل و محمود آباد افتتاح و بهره برداری شد. خط تولید کمباین و تراکتور شرکت دانش بنیان خزر الکتریک با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر در آمل به بهره برداری رسیده است.

طبق آمار رسمی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی مازندران از ۱.۶ اکنون به ۳.۴درصد افزایش یافته است. مهمترین بخش کشاورزی زراعی مازندران برنج کاری با حدود ۲۳۰ هزار هکتار، گندمکاری با بیش از ۶۰ هزار هکتار و کلزا کاری با متوسط ۱۵ تا ۲۵هزار هکتار است. بر اساس آمار رسمی طی چد سال اخیر حدود ۹۵ درصد برداشت این محصولات به صورت مکانیزه انجام می شود.

دستگاه کمک ناوبری فرودگاه شهدای ساری با حضور بذرپاش افتتاح شد

همچنین در این سفردستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری به بهره‌برداری رسید.

نبود دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه ساری تاکنون بارها سبب اختلال در پروازهای این فرودگاه در شرایط نامساعد جوی شده است.شرایط آب و هوائی ویژه مازندران از جمله مه گرفتگی و بارندگی ها همواره مهم ترین دلیل لغو پروازهای خروجی این فرودگاه و یا برگشت خوردن پروازهای ورودی به آن بوده است .

تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما ( آی ال اس ILS) از تجهیزات کمک ناوبری مورد نیاز فرودگاهها برای هدایت هواپیماهاست و باعث می شود فرود امن در شرایط بد آب و هوایی انجام شود.

ادامه دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha