سفرهای استانی رئیس جمهور امیدآفرین است/ مدیران ناکارآمد بدون تعارف تغییر کنند

تهران- ایرنا- عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی سفرهای استانی را امیدآفرین و عزل برخی از مدیران ناکارآمد در سفر رئیس‌جمهور را به سود نظام دانست.

مهدی سعادتی بیشه‌سری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مازندران گفت: دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان مازندان در هفته گذشته در مدت ۲ روز انجام شد و او در این مدت، جلسات متعددی با مسوولان و بازدیدهای مختلفی با اقشار مردم را انجام دادند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در گذشته حمایت کافی از تولید انجام نمی‌شد، بسیاری از مجموعه‌های تولیدی شرایط بغرنجی را طی می‌کردند که این رویه سبب شده بود بیشتر واحدهای تولیدی یا کارخانه‌ها به تملک بانک‌ها درآمده یا اینکه آن واحد تعطیل و نیمه تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل و حمایت از تولید است، یادآور شد: دولت سیزدهم به صورت وسیع بازگشت به تولید کارخانجات تعطیل شده را در دستور کار قرار داد که سبب بهبود شرایط اشتغال و افزایش بهره وری در استان‌های مختلف کشور از جمله مازندران شد.

توجه رئیس‌جمهور منجر به افزایش سوددهی واحدهای تولیدی مازندران شد

سعادتی بازدید رئیس جمهور از کارخانه چوب و کاغذ مازندران و دستورات ارائه شده در این بخش را یکی از نمونه‌های بهبود روند تولید و جلوگیری از خروج ارز نام برد و گفت: رئیس جمهور نشان داد با توجه بیشتر و تمرکز مدیریت می‌توان کارخانجات و واحدهای تولیدی را به چندین برابر سوددهی رساند تا وضعیت اشتغال هم بهبود یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان مازندران ظرفیت افزایش سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی را دارد و دولت به این موضوع توجه دارد که امیدواریم برنامه‌هایی تدارک دیده شده در این حوزه محقق شود.

وی درباره عزل برخی از مدیران ناکارآمد استان مازندران که در سفر رئیس‌جمهور به این استان صورت گرفت، افزود: در مجموع این عزل و نصب‌ها به سود نظام است و سبب خواهد شد سایر مدیران هم عملکرد خود را ارتقاء دهند و در چارچوب اهداف نظام بیشتر تلاش کنند.

مدیران ناکارآمد بدون تعارف تغییر کنند

سعادتی ادامه داد: برای جلوگیری از ناکارآمدی برخی از مدیران ضروری است استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها ارزیابی دقیقی از عملکرد مدیران مربوطه داشته باشند و اگر مدیری کارآمدی لازم را ندارد بدون تعارف مدیران کارآمد جایگزین او شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر سفرهای استانی برای ارتقای سرمایه اجتماعی استانی گفت: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت هم تحول آفرین است و هم اینکه وقتی رئیس جمهور از نزدیک با مردم و مسوولان در ارتباط است، شرایط، کیفیت و امکانات استان را از نزدیک مشاهده می‌کند و دستاورهایی که به نتیجه رسیده افتتاح کرده و برای رفع عقب ماندگی‌ها دستورات لازم را صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار مردم با رئیس جمهور امیدآفرین است و امیدواریم دستورات رئیس‌جمهور در دفع بهتر زباله و پسماند استان مازندران به کاهش میزان تولید آن یا جمع آوری و بازیافت بهتر منجر شود. چرا که استان مازندران و شهرهای شمالی به تمام مردم ایران خدمات گردشگری ارائه می‌دهند ولی زیرساخت‌های استانی برای این میزان گردشگر سالانه و دفع زباله و پسماند ضعیف است.

به گزارش ایرنا، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، پنج شنبه(۲۷ اردیبهشت ماه) به همراه جمعی از اعضای دولت به استان مازندران سفر کرد. بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، تکمیل فاز آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی بود.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تاکنون، افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است. از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha