دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

تهران - ایرنا - رئیس جمهور که در دومین روز سفر استانی به مازندران، به غرب این استان سفر کرده بود، در جریان سخنرانی خود در مصلای نوشهر، اشاره‌ای به بررسی درخواست مردم این منطقه برای ایجاد استان جدید در هیات دولت داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، دور دوم سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به مازندران در پایان هفته جاری به روز دوم کشیده شد و امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ساکنان نیمه غربی استان شمالی چشم انتظار حضور رئیس جمهور بودند.

سفر رئیس جمهور به غرب مازندران

سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم غرب مازندران در نوشهر و پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر ادا می شد؛ نوشهری ها و ساکنان برخی دیگر از شهرهای غرب مازندران از جمله مردم نور، چالوس، تنکابن و رامسر خود را از ابتدای صبح به نوشهر رسانده بودند تا هم مشکلات و دغدغه های خود را به گوش رئیس دولت مردمی برسانند و شنونده سخنان آیت الله رئیسی در مصلای نوشهر باشند.

غرب مازندران که به دیار جنگل‌های انبوه، زلالیِ آبیِ دریا، سرسبزیِ بی‌انتها و خُرمیِ روح‌نواز مشهور است، هم مشکلات و هم ظرفیت هایش با شرق استان متفاوت است از این روست که نیمی از سفر دو روزه رئیس جمهور به نیمه غربی این استان اختصاص داشت.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌هاست.

دیدار پایانی شب گذشته رئیس جمهور با خانواده شهدای مازندرانی

با این حال در پایان روز نخست سفر رئیس جمهور به مازندران، آیت الله رئیسی دیداری با خانواده شهدای مازندرانی داشت که در این دیدار، حفظ یاد، نام و مسیر نورانی شهدا را برای آینده کشور، نظام اسلامی و نسل جوان راهگشا دانست و افزود: بقا و تاثیرگذاری خون مطهر شهدای ما از آنجا که متصل به خون حضرت ثارالله و شهدای کربلاست از سوی خدای متعال تضمین شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت معرفی و شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس به ویژه در میان نسل جوان، ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در شهر ساری را از جمله اقدامات قابل تقدیر در جهت به تصویر کشیدن رشادت‌ها و پایمردی شهدا عنوان کرد و افزود: از آنجا که فرهنگ شهادت جزو لاینفک فرهنگ مردم استان مازندران است، مکان‌هایی مانند پارک موزه دفاع مقدس ساری می‌تواند به عنوان یکی از مراکز گردشگردی استان برای بازدید عموم مردم با هر نوع سلیقه‌ای تبدیل شود.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

رئیس دولتی که صبح‌های جمعه خواب نیست/ رسیدگی به وضعیت پلاژهای دولتی

برنامه کاری صبح جمعه رئیس‌جمهور در دومین روز سفر استانی به مازندران با پیگیری ویژه مسائل و مشکلات استان از جمله مساله پلاژهای دولتی آغاز شد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی نوشت: حمایت از تولید برنج در شمال، بررسی مسائل بنادر مازندران و مشکلات تالاب میانکاله از دیگر موضوع‌های مطرح شده در نشست صبح امروز رئیس جمهور بود.

سپهر خلجی در حساب کاربری خود ادامه داد: در دولت سیزدهم صبح جمعه تعطیل نیست کسی خواب نمی‌ماند و رئیس جمهور از مشکلات کشور بی‌خبر نیست.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

سفر به نوشهر/ شوق وصف‌ناپذیر دیار نور در استقبال از رئیس جمهور

آیت الله رئیسی پیش از ظهر امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت وارد فرودگاه نوشهر شد و مورد استقبال مسئولان ارشد استانی و نمایندگان غرب مازندران در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی بلافاصله به سمت مصلای نوشهر برای حضور در جمع مردم غرب استان مازندران حرکت کرد.

با وجود اعلام ساعت ۱۰ امروز جمعه برای برگزاری آیین استقبال از رئیس جمهور، جمع زیادی از اهالی شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر واقع در غرب مازندران از ساعت ها قبل با حضور در مسیر استقبال، مشتاقانه در انتظار دیدار آیت الله رئیسی بودند.

شور و شوق وصف ناپذیر اهالی غرب مازندران به خصوص نوجوانان و جوانان و خانواده ها برای استقبال از رئیس جمهور در سطح شهر بندری نوشهر موج می زد به نحوی که هوای مطلوب بهاری با آسمان ابری و آفتابی کام استقبال کنندگان را گورا کرده بود.

خودروی حامل رئیس جمهور به دلیل حضور پرشور جمعیت استقبال کننده در خیابان منتهی به مصلی نوشهر به کندی حرکت می کرد.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

سخنرانی در دیار علویان

آیت‌الله رئیسی در دیدار با مردم غرب مازندران در مصلای نوشهر اظهار کرد: عدالت جنسیتی باید مورد توجه باشد؛ بانوان نقش بسیار مهمی در تولیدات مازندران دارند از حضور در شالیزارها و باغ‌ها تا حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش بانوان برجسته است و هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم جامعه زیان کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر این که شهرها و روستاها باید توسعه پیدا کند گفت: در این سفر ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان مازندران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با حفظ محیط زیست و گردشگری می‌توان اقتصاد را نیز در میانکاله فعال کرد. این امکانات در استان فراوان است؛ از رامسر و تنکابن گرفته تا شرق استان این ظرفیت‌ها وجود دارد. خداوند به این استان ثروت داده و بهترین استفاده را باید از این ثروت برد.

رئیس جمهور به مطالبات مردم نوشهر اشاره و بیان کرد: یکی از گره‌های این منطقه، پرونده شهرک صنعتی بود. مشکل محیط زیستی سبب شده بود که سال‌ها این مساله طول بکشد، اما به تازگی حل شد که باز شدن این گره دست‌کم یک‌هزار شغل در نوشهر ایجاد می‌کند.

غرب مازندران استان می‌شود؟

وی به برخی دست نوشته ها و پلاکاردهای شهروندان غرب مازندران در آیین استقبال اشاره کرد و گفت: مساله تشکیل استان جدید مدت‌ها مورد بحث است و حتما مورد بررسی ما هم قرار خواهد گرفت، ابعاد این قضیه را بررسی خواهیم کرد و موضوع در دولت بررسی می‌شود.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

بازدید از بندر نوشهر

آیت‌الله رئیسی امروز جمعه در دومین روز دور دوم سفر استانی پس از دیدار و سخنرانی در جمع مردم غرب مازندران با حضور در بندر نوشهر بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و توسعه این بندر تاکید کرد.

رئیس جمهور در بازدید از بندر نوشهر با اشاره به توسعه تجارت ایران به‌ویژه با همسایگان دستورهایی برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه این بندر صادر کرد.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

دستور به رفع موانع خودکفایی در تولید برنج برای رفع دغدغه برنج‌کاران مازندرانی

نشست پیگیری موضوع‌های ویژه استان مازندران از جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس جمهور در محل استانداری برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست پس از شنیدن دیدگاه ها و پیشنهادهای حاضران در نشست به وزیر جهادکشاورزی دستور داد، با محاسبه دقیق و به روزرسانی آمار میزان نیاز کشور به برنج، میزان تولید این محصول در کشور و میزان مورد نیاز برای واردات، زمینه لازم برای اعمال محدودیت هوشمند در واردات برنج را فراهم کند.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از سوی رئیس جمهور مکلف شدند روش‌های تامین مالی برای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برنج‌کاران و اجرای طرح جامع وزارت جهادکشاورزی را از منابع داخلی و خارجی بررسی و برای جمع‌بندی و تصویب به دولت ارایه کنند.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

آغاز ساخت بیمارستان با ویوی دریا

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در جریان سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح طرح سلامت در بابل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی بابلسر با ۲۸ هزار مترمربع زیربنا از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و اکنون ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این بیمارستان در مجاورت دریا در حال ساخت است که می تواند در درمان توریسم درمانی و توسعه گردشگری سلامت، نقش مهمی ایفا کند، از ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان در بابلسر به عنوان یکی از نقاط قوت این شهرستان یاد کرد و افزود: سه ماه پیش در سفر به بابلسر، وعده اختصاص یک دستگاه پیشرفته درمان سرطان را دادم که همزمان با سفر استانی هیات دولت این دستگاه نصب و راه‌اندازی شد.

عین اللهی با بیان اینکه با پیشرفت های چشمگیر خدمات بهداشتی و درمانی در کشورمان بسیاری از مردم کشورهای منطقه تمایل به دریافت این خدمات در جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون گردشگر سلامت برای درمان به کشورمان سفر کردند که بابلسر نیز در این زمینه می تواند نقش آفرینی کند.

وزیر کشور؛ مستقیم از مشهد به غرب مازندارن

احمد وحیدی که در پی سیلاب اخیر مشهد به این شهر سفر کرده بود، بامداد امروز به رامسر غرب مازندران رفت و از پروژه های عمرانی غرب مازندران بازدید کرد.

وزیر کشور با اشاره به توقف عملیات ساخت بزرگراه قزوین- الموت- تنکابن گفت: اتمام این طرح که در استان قزوین تکمیل و عملیات اجرایی آن در تنکابن به طول ۵۵ کیلومتر متوقف شده است، با وجودِ هزینه سنگین، باید با تامین اعتبار انجام شود.

وی بامداد جمعه در نشست با نخبگان شهرستان‌های تنکابن و رامسر در غرب مازندران اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در غرب مازندران نظیر این بزرگراه نقش زیادی در کاهش بارِ ترافیکی این منطقه دارد.

وحیدی آزادراه چالوس- رامسر را از دیگر طرح‌ زیرساختی مهم و لازم در بخش جاده‌ای غرب مازندران معرفی کرد و افزود: اجرای چنین طرح‌هایی با وجود هزینه بالا در کاهش ترافیک منطقه موثر است.

وی بر لزوم بهره برداری از اقتصاد دریامحور تاکید کرد و افزود: سه استان شمالی در این زمینه ظرفیتی بی‌بدیل محسوب می‌شوند ضمن اینکه برقراری ارتباط با کشورهای همسایه نظیر روسیه و تقویت دیپلماسی اقتصادی با این کشورها ظرفیت‌ها را به نحوی مطلوب شکوفا می‌کند.

وزیر کشور پیرامون چالش‌ ساماندهی پسماند در تنکابن که از سوی شهردار این شهر مطرح شد گفت: ساماندهی زباله چالشی جدی پیشِ روی شهرداری‌ها محسوب می‌شود، وزارت کشور این امکان را دارد که ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعدیل این چالش تزریق کند و مابقی توسط شهرداری‌ تامین شود. همچنین شهرداری‌های رامسر و عباس‌آباد هم می‌توانند پیگیر اجرای این طرح باشند.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

بسته‌های سرمایه‌گذاری عمرانی مازندران از زبان معاون اجرایی رئیس جمهور

محسن منصوری روز جمعه در حاشیه سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد: تکمیل ساختمان سد هراز از جمله این طرح‌ها است که برای ساخت آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در این دور از سفر در نظر گرفته شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین تخصیص ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه اصلی هراز، پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان آموزشی ساری، ‌ ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه اصلی کرج- چالوس (دزدبن-کلاردشت) و جاده مرزن‌آباد- کلاردشت و ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی باند و عملیات زهکشی فرودگاه ساری را به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد.

وی ادامه داد: تخصیص ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به شهرهای رامسر و تنکابن، ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های تخریب و بازسازی ملی و استانی، محرومیت زدایی و مقاوم سازی مدارس ناایمن و ساماندهی مدارس الحاقی دارای رشد جمعیت دانش‌آموزی، ۴ هزار میلیارد ریال برای رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان، ۴ هزار میلیارد ریال برای روکش و ایمن‌سازی راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

وزیر اقتصاد؛ میهمان مازندرانی‌ها در روز دوم سفر استانی دولت

سید احسان خاندوزی که نتوانسته بود در روز نخست سفر دولت به مازندران رئیس جمهور را همراهی کند، امروز جمعه خود را به ساری رساند و از طرح های اقتصادی این استان بازدید کرد.

وی در جریان بازدید از شرکت تولیدکننده صنایع غذایی و لبنیات در شهرستان نکا افزود: لازمه توسعه اقتصادی و افزایش تولید، تهیه و تدوین برنامه‌ای هدفمند است و در جهت تحقق این مهم مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وزیر اقتصاد با اشاره به تصویب مناطق آزاد در مازندران خاطرنشان کرد: منطقه آزاد مازندران باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، به دروازه تجارت و صادرات با هدف رشد اقتصادی و توسعه و آبادانی کشور تبدیل شود.

احیای کشتی‌سازی صدرای بهشهر بعد از ۱۰ سال توقف فعالیت

وی همچنین امروز جمعه در جریان بازدید از شرکت کشتی سازی صدرای بهشهر افزود: احیای ظرفیت تولیدی ایران صدرا یکی از برنامه های موردتوجه و تاکید در صنایع دریایی کشور است.

وی یادآور شد: فرآیند ساخت شناور در ایران صدرا به مدت ۱۰ سال متوقف بود که در دولت سیزدهم و با تمهیدات صورت گرفته پنج فروند شناور جدید با افزایش اشتغال برای ۵۰۰ نفر و سرمایه گذاری مناسب در این شرکت در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شرکت کشتی سازی صدرا برای تعمیر کشتی های مورد استفاده در کشورهای حاشیه خزر مهم است و امروز در سفر استانی شاهد در صف و نوبت بودن این شناورها برای انجام تعمیرات توسط جوانان ایرانی هستیم که عایدات ارزی قابل توجه ای نیز به همراه دارد.

تأمین بخشی از کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی

خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از کارخانه بهپاک بهشهر افزود: در طول ۲ سال گذشته و در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت مردمی سیزدهم با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر، بنادر شمالی کشور سهم بالایی در تامین کالای اساسی پیدا کردند.

وی اظهار کرد: واحد تولیدی بهپاک بهشهر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه صنعتی شرق مازندران، نیازمند حلقه های تکمیلی و ارزش افزوده بیشتری است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: شرکت تولیدی بهپاک بهشهر نشان داد که توان بالایی دارد و برای اینکه این ظرفیت فنی برای تمام‌ ماه‌های سال تامین شود، نیازمند سرمایه در گردش است.

دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران/ پاسخ به درخواست مردم غرب مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha