۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۱
کد خبر: 83343169
T T
۰ نفر

مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته ای که گذشت

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۱
کد خبر: 83343169
مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته ای که گذشت

سمنان- ایرنا- اعزام بیش از سه هزار نفر از استان سمنان به مرقد امام خمینی(ره)، افزایش ۵۶درصدی صادرات کالا، توزیع بیش از یک هزار تن شکر، مصدوم شدن چهار تن بر اثر واژگونی پراید در بخش بیارجمند و کشف نیم تن مواد مخدر، اخبار مهم استان سمنان در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از یازدهم تا هفدهم خرداد ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.


اقتصادی
منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان روز شنبه در آئین معرفی مدیر کل راه و شهرسازی استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب دور اول سفر کاروان تدبیر و امید به طرح‌های عمرانی استان اختصاص یافت.
علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: صادرات کالا در ۲ ماهه ابتدایی سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد از نظر ارزشی افزایش یافت.
حسین دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: ۴۵ درصد ردیف سازمانی این اداره کل، به دلیل تعیین وضعیت نشدن کارمندان، خالی است.
ایرج کارخایی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان روز شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن غدیر استانداری، گفت: بیش از ۳۲ میلیارد ریال با اولویت تأمین برق اضطراری در حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۷ هزینه شد.
اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به نرخ بیکاری ۶.۶ درصدی کنونی در این استان، گفت: سال ۹۸ با حمایت از بخش صنعت و تولید با وجود فشارهای اقتصادی خارجی کاهش نرخ بیکاری تا ۶ درصد در این استان هدفگذاری شد.
محمد باقر منوچهری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ تن شکر از ابتدای سال جاری تاکنون در هشت شهرستان سمنان توزیع شد.
سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح اصلاح الگوی کشت و نصب سامانه‌های نوین آبیاری در چهار سال گذشته در ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان اجرا شد.
علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۹ هزار و ۳۲۵ کیلوگرم چوب و زغال تاغ سال گذشته در این شهرستان از ۱۲ خودرو کشف و ضبط شد.

فرهنگی
سرهنگ علی خالقیان معاون اجرایی سپاه قائم (عج) استان سمنان، شنبه گذشته در نشست خبری تبیین برنامه‌های بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در استان گفت: چهاردهم خرداد امسال سه هزار و ۲۰۰ نفر از استان برای شرکت در آئین بزرگداشت سی امین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی به مرقد امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند.
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری گفت: تعهد سوادآموزی این اداره کل در سال جاری برای ۲ هزار ایرانی بی‌سواد در استان است.
همایون جورابلو سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۳۳ مجوز مشاغل خانگی سال گذشته در حوزه صنایع دستی توسط این اداره کل صادر شد.



اجتماعی
حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال و نشست شورای راهبردی جمعیت استان سمنان در سالن کوثر استانداری گفت: ۸۰ درصد شهروندان استان کارت ملی هوشمند دریافت کردند و لازمه استفاده از تمام کارکردهای کارت ملی هوشمند فراگیرشدن آن است.
سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جاده‌های این استان برای تردد ایمن میلیون‌ها مسافر و وسایل نقلیه و توسعه گردشگری جاده‌ای نیازمند بازسازی است.
علیرضا فلاحی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در روز یکشنبه در آئین کلنگ زنی و آغاز ساخت واحد مسکونی استان سمنان در بخشداری امیرآباد دامغان، گفت: عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی در سیلاب سال جاری در این استان آغاز شد.

حوادث
ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود شامگاه پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در بخش بیارجمند این شهرستان چهار مصدوم برجا گذاشت که حال یک تن از مصدومان مناسب نیست.

انتظامی
سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان، شنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: محموله ۵۳۳ کیلو و ۶۴۵ گرمی ماده مخدر تریاک در عملیات مشترک پلیس سمنان و سیستان و بلوچستان کشف شد.
۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

سرخط اخبار استان‌ها