۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۷
کد خبر: 83340458
T T
۰ نفر
بیانیه تنها بهره قدس از نشست های سه گانه مکه

تهران - ایرنا - «المطران عطا الله حنا» سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت المقدس در واکنش به نشست های سه گانه عربی و اسلامی که در روزهای اخیر در مکه برگزار شد، گفت: این نشست ها جز بیانیه های از پیش نوشته شده و سخنرانی های پرشور چه سود دیگری برای قدس داشت؟

به گزارش روزنامه "القدس العربی"، این رهبر مسیحی به تعرض روز گذشته نیروهای صهیونیستی به همراه تعدادی از شهرک نشین ها به مسجدالاقصی نیز واکنش نشان داد و گفت: این حوادث قابل وصف نیست. اقدامات روز گذشته، چهره قدس را به یک شهر پادگانی و نژادپرستانه تبدیل کرد.


وی با اشاره به محاصره ساکنان قدس و محدودیت رفت و آمد و تعرض به ساحت مسجدالاقصی افزود : این اقدامات چهره واقعی دمکراسی ادعایی اسراییل و  فاشیستی بودن اشغالگری آنان را به نمایش گذاشت.




به گزارش منابع خبری روز گذشته (یکشنبه) بیش از صد شهرک نشین صهیونیست با پشتیبانی نیروهای نظامی صهیونیست به مسجد الاقصی هجوم بردند.


نیروهای رژیم اشغالگر قدس با ورود به این مکان با نمازگزاران فلسطینی درگیر شده و چندین نفر از آنان را دستگیر کردند.


این در حالی است که اشغالگران در دو روز گذشته، نزدیک به ۵۰ شهروند فلسطینی ساکن کرانه باختری را بازداشت کردند که ۴۰ تن از آنان از ساکنان قدس هستند.


سراسقف ارتدوکس بیت المقدس در همین حال طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را توطئه ترامپ و همپیمانانش برای پایان دادن یکجانبه به ماجرای فلسطین دانست و گفت: معامله قرن هیچ توفیقی به دست نخواهد آورد زیرا ملت فلسطین با قدرت در برابر هر طرح علیه منافع ملی خود ایستادگی می کند.


 روزهای جمعه در ماه مبارک رمضان نزدیک به ۲۰۰ هزار نمازگزار از مناطق اطراف قدس در  مسجد الاقصی حضور یافته و نماز جمعه را در این مسجد اقامه کردند که این موضوع بازتاب جهانی گسترده ای داشت  و موجب نگرانی شدید صهیونیست ها شد.


خاورم*۹۴۶۹*۱۴۳۶*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha