۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۸
کد خبر: 83337083
T T
۰ نفر

برداشت گندم از مزارع تالش آغاز شد

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۲۸
کد خبر: 83337083
برداشت گندم از مزارع تالش آغاز شد

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تالش از آغاز برداشت محصول گندم در سطح ۳۱۶ هکتار از اراضی جلگه ای و کوهستانی این شهرستان خبر داد.

سید علی موسوی عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: زارعان در تالش با توجه به فعالیت مراکز خرید گندم در تیرماه، برای برداشت محصول خود از مزارع تلاش می‌کنند و پیش بینی می‌شود امسال، ۵۲۲ تن گندم از مزارع برداشت شود.


وی ادامه داد: ۳۰ هزار بهره بردار در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش به کشت و زرع مشغول هستند و در سال زراعی ۹۸-۹۷ علاوه بر گندم در ۱۳۸ هکتار از اراضی نیز جو کشت شده است.


او بیان کرد: اداره جهاد کشاورزی تالش با ارائه نهاده‌های کشاورزی، تصویب تسهیلات خرید ماشین آلات و مشاوره‌های فنی و مهندسی برای بهره وری و سهولت کار زارعان، با آنها همکاری می‌کند.


با وجود اشتهار گیلان به تولید چای و مرکبات؛ در شهرستان‌های آستارا، املش، تالش، رضوانشهر، رودسر و رودبار این استان گیلان با توجه به آب و هوای مساعد در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای کشت بهاره و پاییزه گندم رواج دارد و از علوفه مزارع گندم نیز برای تأمین غذای دام استفاده می‌شود.


شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰ هزار بهره بردار کشاورزی در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.


۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴ /‏۶۰۳۰


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha