۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83336449
T T
۰ نفر
گاز بهای مشترکان کردستانی در بهار با تعرفه فصل گرما محاسبه می شود

سنندج - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه محاسبه گاز بهای مصرفی از ۱۵ فروردین به بعد براساس تعرفه فصل گرم محاسبه می شود، گفت: حدود 2 سال است به دلیل تداوم بارندگی و سرما تا اردیبهشت، مصرف مشترکان استان نیز در فصل بهار افزایش یافته و موجب بالا رفتن هزینه گاز مصرفی آنان شده است.



احمد فعله گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مقررات هیات دولت، ۱۵ آبان تا ۱۵ فروردین جزو فصل سرد و مابقی سال نیز فصل گرم محسوب می شود.
وی به بالا بودن رقم تعرفه گاز فصل گرما نسبت به فصل سرد سال اشاره کرد و افزود: طبق اقلیم بندی انجام شده، هر مشترک کردستانی می تواند در فصل گرما ماهانه ۴۵ مترمکعب گاز طبیعی را با نرخ یک هزار و ۸۰ ریال (به ازای هر مترمکعب) مصرف کند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: مشترکانی که در فصل گرما بیش از این رقم مصرف کنند، بهای گاز مصرفی آنان به صورت تصاعدی محاسبه شده و هزینه ببشتری را باید پرداخت کنند.
فعله گری با بیان اینکه معمولاً افزایش هزینه مصرف گاز در ماه های فروردین و اردیبهشت موجب گلایه مردم می شود، یادآور شد: با وجود اینکه مصرف مشترکان نسبت به ماه های سرد سال کمتر است محاسبه براساس تعرفه فصل گرما، هزینه مشترکان را بالا می برد.
وی تقسیم بندی استان براساس اقلیم بندی را ۲ اقلیم سرد یک و ۲ اعلام کرد و گفت: اقلیم سرد یک شامل شهرهای بیجار، سقز، قروه، دیواندره و دهگلان است و شهرهای سنندج، سروآباد، مریوان، کامیاران و بانه نیز اقلیم سرد ۲ محسوب می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: حد مجاز مصرف ماهیانه گاز طبیعی برای مشترکان اقلیم سرد یک، ۳۰۰ مترمکعب با نرخ ۴۱۴ ریال (در ازای هر مترمکعب) و اقلیم سرد ۲ هم ۲۵۰ مترمکعب با همان قیمت است.


به گزارش ایرنا، در حال حاضر یک هزار و ۱۷۳ روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و شرکت گاز کردستان ۵۱۵ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی دارد.
ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری و روستایی این استان به ترتیب ۹۹، ۹ و ۸۷، ۵ درصد است و در مجموع حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.


۷۳۵۵/‌۹۱۰۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha