۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83324865
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: آزادي خرمشهر تحليل گران نظامي جهان را مبهوت كرد

تبريز-ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز با گراميداشت فرا رسيدن سوم خرداد، گفت: آزادسازي خرمشهر از اشغال ارتش بعث عراق، تمام تحليل گران و كارشناسان نظامي جهان را مات و مبهوت كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي آل‌هاشم روز پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح مستقر در تبريز به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر در سپاه عاشورا، افزود: سرعت عمل و ويژگي هاي نظامي و دفاعي عمليات بيت المقدس در فتح خرمشهر بسياري رسانه‌هاي خارجي و رژيم پرمدعاي عراق را غافلگير كرد تا بزرگي و ايمان راسخ رزمندگان ايراني در جهان به اثبات برسد.
وي اظهار داشت: از نظر نظامي اجراي چهار عمليات پيروزمندانه طي هشت ماه نشان دهنده تجديد قواي نظامي ايران و در مقابل ناتواني نيروهاي بعثي براي دفاع از مواضع و استحكامات خود به منزله از بين رفتن توان نظامي اين كشور و در نتيجه سقوط احتمالي رژيم عراق ارزيابي مي شد.
حجت الاسلام آل هاشم با بيان اينكه خرمشهر فرهنگ نامه مقاومت، ايثار، دليرمردي، شهامت و عشق و ايمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، يادآوري كرد: خرمشهر در دوران تحولات جنگ تحميلي به عنوان نماد و مظهر مقاومت سرسختانه ايران و پيروزي به عراق به شمار مي رفت.
وي اضافه كرد: به دليل اهميت آزادسازي خرمشهر، اين رويداد مهم نظامي توانست سرنوشت جنگ و موقعيت سياسي رژيم عراق را تغيير دهد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز دو دهه از جنگ مي‌ گذرد اما هنوز آنگونه كه شايسته حماسه سازي ها و دلاورمردي هاي رزمندگان دفاع مقدس و اين ملت است ارزش هاي دفاع مقدس در ميان مردم و نسل سوم و چهارم انقلاب معرفي نشده است، اين در حالي است كه هويت ملي و اسلامي نسل حاضر با تاريخ فداكاري ها و ايثارگري هاي مردم در دوران دفاع مقدس گره خورده است.
وي افزود: نبايد فراموش كنيم آن روزها قدرت هاي بزرگ با حمايت هاي عظيم خود از رژيم بعث عراق پيروزي ما را غير ممكن مي دانستند، اما ما پيروز شديم و توانستيم استقلال، حاكميت ملي و تماميت ارضي خود را از گزند دشمنان حفظ كنيم و امروز نيز همان قدرت ها پيروزي ما در صحنه هاي علمي، فناوري، نظامي و پيشرفت هاي حاصل شده را ناممكن مي دانند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد : هم اكنون دشمنان براي اثبات خود شروع به تهديد و سنگ اندازي و بحران سازي عليه جمهوري اسلامي مي كنند اما ما با همان اراده در جبهه علمي و فرهنگي به مدد دانش و ايمان نيروهاي داخلي به ويژه نسل جوان به پيروزي نهايي خواهيم رسيد.
وي با بيان اينكه امروز فرماندهي كل قوا همگان را به آمادگي در اين مسير فرا مي خوانند، گفت: نيروهاي مسلح ما خود را از همه نظر آماده كنند، هرچند كه مقام معظم رهبري فرمودند جنگي اتفاق نمي افتد، اما امروز جنگ، جنگ اراده ها است و ما مثل هميشه پيروزيم.
3038/3071

سرخط اخبار استان‌ها