۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبر: 83323026
T T
۰ نفر
بازخواني مجاهدت هاي حجت الاسلام حسني ضرورت است

اروميه - ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: بازخواني مجاهدت ها و رشادت هاي حجت الاسلام والمسلمين حسني، ضرورتي انكار ناپذيراست.

حجت الاسلام ناصرخداياري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: رشادت ها و مبارزات اين مجاهد نستوه بايد به نسل جديد منتقل شود تا نسل امروز با ابعاد شخصيتي اين مبارز آشنا شوند.
وي با تاكيد بر لزوم حفظ و ماندگاري خاطرات و رشادت هاي اين مجاهد نستوه گفت: جامعه و نسل امروز بايد با زندگي، مبارزات و تلاش هاي بي نظير اين روحاني مبارز آشنا شوند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمين حسني بخشي از تاريخ آذربايجان است و اين تاريخ بايد با دقت تمام به نسل امروز منتقل شود.
وي اضافه كرد: حجت الاسلام والمسلمين حسني از جمله شخصيت هاي تاثيرگذار و ماندگار استان است و رشادت ها و مجاهدت هاي وي قبل و پس از انقلاب بركسي پوشيده نيست.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي افزود: دوم بهمن 57 از برجسته ترين فرازهاي زندگي ايشان است و اين مجاهد نستوه نخستين مبارزه مسلحانه عليه رژيم ستمشاهي را فرماندهي كرد و با اين مبارزه ابهت رژيم طاغوت را درهم شكست.
حجت الاسلام خداياري بيان كرد: حجت الاسلام والمسلمين حسني پس از انقلاب نيز از پاي ننشت و اين بار به شكلي ديگر مبارزه خود را ادامه داد چنانكه رشادت و فداكاري هاي وي هنوز در ذهن ها نقش بسته است.
وي افزود: اين مجاهد نستوه در جنگ تحميلي هم علاوه بر حضور در ميدان جنگ به دفاع از جان و مال و مردم پرداخت و آنها را از گزند اشرار نگه داشت.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي با بيان اينكه اين عالم مبارز از هوش و ذكاوت بالايي برخوردار بود، افزود: تاسيس حوزه هاي علميه، تربيت طلاب و تربيت مدرس از اقدامات چشمگير اين مبارز است.
وي صراحت، شجاعت، ايثارگري، ساده زيستي و ولايتمداري را از بارزترين ويژگي هاي اين مجاهد نستوه عنوان كرد و گفت: بهترين دليل براي اثبات شخصيت، فضايل و ايثارگري و رشادت اين عالم مجاهد حضور پرشورمردم در مراسم تشيع جنازه آن مرحوم بود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسني صحنه هاي به ياد ماندني در تاريخ آذربايجان خلق كرده است و روايت ايثار و فداكاري هاي وي هرگز از ذهن ملت قهرمان اين خطه از ايران اسلامي پاك نمي شود.
حجت الاسلام حسني در مبارزه مسلحانه مردم اروميه با طاغوت و پس از آن با عوامل ضد انقلاب، تشكيل اولين بسيج مردمي انقلاب اسلامي، خنثي سازي توطئه حزب دمكرات در نقده، دفاع از پادگان پيرانشهر و دهها رويداد تاريخي آذربايجان و كردستان نقش محوري داشت.
وي نماينده سابق ولي فقيه در آذربايجان غربي بود، در اوايل انقلاب با بسيج مردم عليه تجزيه طلبان در برابر همه‏ آنان ايستاد و به همين سبب مورد كينه دشمن واقع شد؛ چند بار نيز ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.
اين مجاهد نستوه در سال 1306 شمسي در «بزرگ آباد» اروميه متولد شد و پس از عمري مبارزه و تلاش در سن 91 سالگي دعوت حق را لبيك گفت.
امسال اولين سالگرد رحلت اين مجاهد نستوه است.
8135/518