۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴
کد خبر: 83299366
T T
۰ نفر
گمانه زنی ها در مورد كناره گیری مركل پس از انتخابات پارلمان اروپا

تهران - ایرنا - وضعیت نه چندان خوب حزب دموكرات مسیحی آلمان در انتخابات پیش روی پارلمان اروپا، گمانه زنی ها درمورد احتمال كناره گیری « آنگلا مركل» از ریاست این حزب را بیش از پیش افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، نشریه بیلد آلمان روز چهارشنبه در گزارشی از احتمال كناره گیری صدراعظم آلمان پیش از پایان دوره صدارتش در سال 2021 خبر داد.
بر این اساس برخی تحولات جدید حزب حاكم آلمان از جمله معرفی «آنه گرت كرامپ-كارن باوئر» رئیس جدید این حزب به عنوان رئیس كنفرانس حزبی دموكرات مسیحی ها پیش از انتخابات پارلمان اروپا به جای مركل، گمانه زنی های موجود را تقویت كرده است.
در حالی كه نظرسنجی ها وضعیت خوبی را برای حزب دموكرات مسیحی پیش بینی نمی كنند، بخت این حزب برای ریاست دولت آتی آلمان نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
حزب دموكرات مسیحی آنگلا مركل سال گذشته در چند انتخابات ایالتی از جمله در ایالت های هسن و باواریا با عدم اقبال عمومی و از دست دادن كرسی های خود روبرو شد. مركل پس از آن و در آبان ماه اعلام كرد كه در دوره بعدی انتخابات پارلمانی در 2020 نامزد نخواهد شد.
برخی كارشناسان از انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس درصورتی كه حزب حاكم آلمان نتواند اكثریت كرسی ها را كسب كند، خبر می دهند.
از سوی دیگر مركل قرار است امروز (چهارشنبه) با حضور در جمع شهروندان ایالت براندنبورگ به سوالات آنها در مورد مسائل مختلف پاسخ دهد.
وی تاكنون از اظهار نظر در خصوص صحت و یا سقم شایعات مربوط به استعفای زودهنگامش، خودداری كرده است.
این درحالی است كه طبق نظرسنجی ها محبوبیت «آنه گرت كرامپ كارن باوئر»رهبر جدید حزب دموكرات مسیحی آلمان از«آنگلا مركل» صدراعظم این كشور بیشتر شده است.
یكی از مهمترین اختلاف ها در حزب دموكرات مسیحی آلمان، اختلاف برسر سیاست مهاجرتی است. هرچند حزب دموكرات مسیحی باانتخاب كارن باوئر، تداوم سیاست های مركل در این حوزه را برگزید؛ اما رهبر جدید گفته كه این انتخابات، برخی تغییرات را از سیاست های این حزب مستثنی نمی كند.
انتخابات پارلمان اروپا اوایل خردادماه سال جاری برگزار می شود و رای‌ دهندگان در كشورهای عضو اتحادیه اروپا به پای صندوق‌های رای می‌روند تا ۷۰۵ نماینده پارلمان اروپا را انتخاب كنند.
تعداد نمایندگان هر كشور اروپایی در این پارلمان با جمعیت آن كشور تناسب دارد. برای مثال آلمان با بیش از ۸۲ میلیون نفر، ۹۶ نماینده و مالت با جمعیت ۴۷۵ هزار نفر، ۶ نماینده در این پارلمان دارند.
این نمایندگان به مدت ۵ سال در دو مقر پارلمان اروپا درشهر‌های استراسبورگ فرانسه وبروكسل بلژیك، حضور خواهند داشت.
نمایندگان پارلمان اروپا به همراه شورای اتحادیه اروپا متشكل از سران كشورهای عضو، قوانین و بودجه اتحادیه اروپا را تصویب می‌كنند.
اروپام**6143**1590
۰ نفر