۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸
کد خبر: 83291322
T T
۰ نفر
91 نیروگاه خورشیدی 1.5 مگاوات در یزد فعال است

یزد - ایرنا - مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق یزد می گوید: در حال حاضر 91 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 1.5 مگاوات به شبكه توزیع برق استان متصل شد و در حال تولید انرژی الكتریكی است.

آرش نواب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یزد با بهره مندی از تابش بالای پنج كیلووات بر متر مربع یكی از مستعدترین استانها در بهره برداری از انرژی خورشیدی است.
وی با اشاره به پتانسیل خوب استان در سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه تصریح كرد: تاكنون 266 فقره قرارداد خرید تضمینی برق تجدید پذیر با ظرفیت 3.4 مگاوات منعقد شده است .
مدیرعامل شركت توزیع برق یزد اضافه كرد: یك نیروگاه 3.5 مگاوات در منطقه دهشیر تفت در حال تولید است و 2 نیروگاه دیگر 3.1 و چهار مگاوات در مروست خاتم و بهاباد در مرحله اتصال نهایی به شبكه است.
نواب یادآور شد : این شركت در راستای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل سرمایه گذاری اقدام به راه اندازی سامانه متمركز توسعه مولدهای آفتابی كوچك كرده است.
به گفته وی ، در حال حاضر پرداخت به سرمایه گذاران به صورت 2 ماهه انجام و میزان تولید از طریق قرائت از راه دور انجام می شود.
استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با افزایش تعداد این نیروگاه‌ها به 6 واحد و افزایش ظرفیت به 53.5 مگاوات در رتبه نخست كشور قرار دارد.
ابتدای اردیبهشت ، سامانه توسعه مولدهای خورشیدی كوچك در استان راه اندازی شد كه فرآیند ثبت درخواست مشتركان را برای ساخت نیروگاه های خورشیدی تا سقف ظرفیت انشعاب تسهیل می كند.
تعداد روزهای آفتابی یزد كه در ناحیه مركزی ایران قرار دارد، در سال 280 الی 300 روز برآورد شده است.
1968/ 2047

سرخط اخبار استان‌ها