۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83286126
T T
۰ نفر
اعضاي كانون ماكو بيش از 7 هزار جلد كتاب به امانت گرفتند

اروميه - ايرنا - سرپرست كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ماكو گفت: اعضاي كانون اين شهرستان در سال گذشته هفت هزار و 916 جلد كتاب به امانت گرفتند.

ليلا خوش خلق روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در كتابخانه اين كانون 12 هزار و 594 جلد كتاب با 2 هزار و 255 عنوان جلد در موضوعات مختلف وجود دارد و 2 هزار و 383 عضو كانون از 34 عنوان فعاليت هنري، فرهنگي و ادبي اين مركز استفاده مي كنند.
وي با بيان اينكه سال گذشته 20 نفر از اعضاي اين كانون در سه جشنواره رضوي، كبوتر كوچك ما و اثر آب در زندگي حائز مقام برتر استاني شدند، اضافه كرد: همچنين 2 نفر از اعضاي اين كانون ديپلم افتخار هفتمين جشنواره بين المللي دوسالانه هنرهاي تجسمي با موضوع «آفرينش» در بخش عكاسي را كسب كردند.
«خوش خلق» عمده ترين فعاليت هاي كانون را قصه گويي، شعرخواني، نمايش عروسكي، نمايش فيلم، نشريه ديواري، كتابخواني، نقاشي، سفالگري، معرفي وقايع، معرفي شخصيت، معرفي و بحث و روخواني كتاب، نوشتن خلاق و ديگر فعاليت هاي فرهنگي و هنري عنوان كرد.
وي هدف از خدمات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان را رشد علايق و استعدادها، توجه به گرايش ها عنوان كرد و گفت: دانش آموزان از سن هفت تا 17 سالگي در كانون عضو و در اين راستا به مطالعه و كتابخواني با شيوه هاي خلاق تشويق مي شوند.
وي بيان كرد: 2 مربي فرهنگي، يك مربي هنري براي نقاشي و سفالگري و يك مربي ادبي در مورد نوشتن خلاق و كارگاه داستان، آموزش اعضاي اين كانون را بر عهده دارند.
به گزارش ايرنا، ماكو با بيش از 94 هزار نفر جمعيت در شمال آذربايجان غربي واقع است و در داخل محدوده منطقه آزاد قرار دارد.
7132/3072