۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۸
کد خبر: 83281142
T T
۰ نفر

تندباد شهرستان هاي مهاباد و مياندوآب را درنورديد

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۸
کد خبر: 83281142
تندباد شهرستان هاي مهاباد و مياندوآب را درنورديد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره هواشناسي مهاباد گفت: عصر امروز/سه شنبه/ تندبادي با سرعت 44 تا 50 كيلومتر در ساعت شهرستان هاي مهاباد و مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي را در نورديد و باعث بروز مشكلاتي براي مردم اين مناطق شد.

«اردلان محمدپور» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به بررسي نقشه هاي پيش يابي در 24 ساعت آينده وزش باد در مهاباد شدت مي گيرد و موجب اختلال در ترددهاي جاده اي خواهد شد.
وي سرعت تندباد در مهاباد را 44 كيلومتر در ساعت اعلام كرد و گفت: به تدريج بر سرعت تندباد در اين شهرستان افزوده مي شود و انتظار مي رود تا فردا به 60 تا 70 كيلومتر در ساعت برسد.
وي با اشاره به اينكه وزش باد تا اواخر فردا /چهارشنبه/ ادامه مي يابد، بيان كرد: با ورود سامانه بارشي جديد به آذربايجان غربي بارش باران هاي رگباري از بعدازظهر امروز/سه شنبه/ اين استان را فرا گرفته است.
محمدپور بيان كرد: با ورود اين سامانه بارشي جديد از اواخر امروز به آذربايجان غربي بارش باران رگباري، وزش باد و رعد و برق در استان آغاز مي شود و تا اواخر روز چهارشنبه ادامه مي يابد.
محمدپور به شهروندان توصيه كرد با توجه به وزش بادهاي شديد از تردد و توقف و پارك خودرو در كنار ساختمان هاي نيمه كاره، تاسيسات شهري مرتفع و درختان پوسيده و كهنسال خودداري كنند.
رييس اداره هواشناسي مياندوآب نيز به خبرنگار ايرنا سرعت تندباد در اين شهرستان را 50 كيلومتر در ساعت اعلام كرد و گفت: اين تندباد كه از ظهر امروز در اين شهرستان آغاز شد موجب غبارآلود شدن هواي منطقه شده است.
احمدعلي بنايي افزود: با ورود سامانه بارشي جديد از اواخر وقت امشب شاهد بارش ها به صورت رگباري در اين شهرستان خواهيم بود.
وي اضافه كرد: اين وضعيت جوي تا اواخر فردا در اين منطقه ادامه خواهد داشت.
شهرستان هاي مهاباد و مياندوآب در يك منطقه كوهستاني در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و علاوه بر ايستگاه هواشناسي سينوپتيك، داراي چند ايستگاه باران سنجي است.
9871/6185/3072