۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۰۴
کد خبر: 83280044
T T
۰ نفر
كرماني ها در امدادرساني به حميديه خوزستان موفق ظاهر شدند

كرمان - ايرنا - گرچه استان كرمان همچون ديگر استانهاي درگير سيل و سيلاب متحمل خسارت هاي زيرساختي شده ولي بنا به تكليف تعيين شده از سوي وزرات كشور به عنوان يكي از معين هاي خوزستان بخشي از نيروهاي امدادي اين استان در قالب معين منطقه دچار سيل شده حميديه مشغول به خدمات رساني هستند،طوري كه رضايت مردم و مسئولان اين منطقه را در پي داشته است .

به گزارش ايرنا ، تجربه حضور جوانان و مسئولان استان كرمان طي هشت سال دفاع مقدس در مناطق مختلف خوزستان موجب گرديد كه اين استان بنا به اذعان مديران حميديه با اقدامات امدادي خود موفق ظاهر شوند و بتوانند در راستاي ساماندهي و كمك به سيل زدگان پيشتاز ديگر معين هاي مناطق مختلف خوزستان باشند.
**مديريت چهار اردوگاه در حميديه به كرمان واگذار شد
نماينده استاندار كرمان و مسئول ستاد معين اين استان در امور كمك رساني به مناطق سيل زده خوزستان گفت: با هماهنگي مديران استان خوزستان ، مديريت چهار اردوگاه در حميديه به كرمان واگذار شد.
حجت الاسلام محمد محمودآبادي افزود: پس از اعلام استان كرمان به عنوان معين خوزستان (حميديه) از سوي وزارت كشور، ستاد مركزي اين استان در حميديه مستقر و اقلام امدادي، بهداشتي و درماني نيز بر اساس هماهنگي هاي استاني، در بين مردم توزيع شد.
وي با اشاره به اينكه در اولين اقدام، سيل بندهاي اطراف حميديه مستحكم و پس از آن براي بازگشايي جاده هاي دسترسي اقدام شد، اظهار داشت: تاكنون 260 چشمه سرويس بهداشتي براي روستاهاي حميديه راه اندازي شده است.
نماينده استاندار كرمان و مسئول ستاد معين اين استان در امور كمك رساني به مناطق سيل زده خوزستان تاكيد كرد: 50 دستگاه كمپرسي، لودر، بيل مكانيكي، كاميون و تانكر آب رسان نيز در منطقه مستقر شده و خدمات رساني به مردم را بر عهده دارند.
حجت الاسلام محمودآبادي به اقدامات حوزه فرهنگي و تبليغي نيز اشاره و بيان كرد: در اين راستا تعدادي اقلام فرهنگي و تبليغي به منظور توزيع در اردوگاه ها درخواست شده است.
وي به سفر استاندار كرمان به مناطق سيل زده خوزستان اشاره كرد و ادامه داد: استاندار كرمان در اين سفر در جريان فعاليت هاي انجام شده از سوي استان كرمان قرار گرفت و دستوراتي براي بهتر شدن فعاليت ها و هماهنگي بيشتر را صادر كرد.
مديركل حوزه استاندار كرمان اظهار داشت: با توجه به پيش بيني هاي انجام شده و احتمال بارش هاي گسترده، پيش بيني هايي براي تقويت سيل بندها و اجراي طرح هاي جديد انجام شده و آمادگي لازم براي انتقال بخشي از روستائيان به اردوگاه ها نيز وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه امنيت حميديه تامين شده است، گفت: ستاد مركزي استان كرمان در حميديه، آمادگي لازم براي مديريت حوادث جديد احتمالي را دارد.
وي از پيگيري ها و تلاش هاي استاندار كرمان، مردم استان، مديران استاني، شركت هاي اقتصادي و سپاه ثارالله استان كرمان تقدير كرد و گفت: نيروي انساني مورد نياز و موكب هاي لازم در حميديه مستقر شده اند و فعلا نيازي به اعزام موكب هاي جديد و نيروي انساني بيشتر وجود ندارد.
**هلال احمر كرمان به بيش از 11 هزار خوزستاني امدادرساني كرد
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: نيروهاي امدادي اين جمعيت در هفتمين روز از حضور در حميديه خوزستان به 11 هزار و 567 نفر از اهالي اين شهرستان امدادرساني كرده است.
رضا فلاح افزود: نجاتگران و امدادگران جمعيت هلال احمر استان كرمان در پنج اردوگاه و 11 روستاي حومه حميديه در حال امدادرساني و كمك به آسيب ديدگان از سيل و آب گرفتگي هستند.
وي اظهار داشت: 76 نفر از عوامل امدادي جمعيت هلال احمر استان كرمان اينك در حميديه حضور دارند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان با اشاره به توزيع اقلام امدادي بين افراد سيل زده در خوزستان افزود: 2 هزار و 800 پتو مينگ، سه هزار و 400 دستگاه چادر امدادي و مسافرتي، 2 هزار موكت، هفت هزار و 200 دفترچه خوار و بار و 26 هزار بطري تاكنون به حميديه خوزستان ارسال شده است.
وي به كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم استان كرمان به آسيب ديدگان از سيل اشاره و عنوان كرد: انواع اقلام زيستي، موادغذايي و خوراكي، مواد شوينده و بهداشتي، پوشاك و كفش و ساير اقلام مورد نياز منطقه در قالب چندين محموله و در مجموع 100 تُن تاكنون توسط جمعيت هلال احمر و همكاري ساير دستگاه ها به استان خوزستان و حميديه ارسال شده است.
فلاح با اشاره به برپايي 99 پايگاه هلال احمر به منظور جمع آوري كمك هاي مردمي در استان كرمان تصريح كرد: بيش از 400 نفر از داوطلبان جمعيت هلال احمر استان كرمان در حميديه و در پايگاه هاي جمع آوري كمك ها در اين استان تاكنون حضور يافته اند.
وي با اشاره به همدلي و حمايت مردم و مسئولان استان كرمان با جمعيت هلال احمر افزود: همچنين بيش از 723 ميليون تومان كمك هاي نقدي توسط مردم ديار كريمان به جمعيت هلال احمر استان كرمان اهدا شده است.
**پرسنل و ماشين آلات شهرداري كرمان به حميديه اعزام شد
شهردار كرمان به حضور اين مجموعه براي خدمات رساني به مردم خوزستان در شهر حميديه اشاره كرد و افزود: از آنجا كه استان كرمان به عنوان معين شهر حميديه استان خوزستان تعيين شده است، شهرداري كرمان در راستاي وظيفه‌ ملي خود در حوزه اعزام نيروي انساني و اعزام ماشين آلات، اقدام كرده و طي 2 مرحله 20 نفر پرسنل و 8 دستگاه ماشين آلات خود را به اين منطقه اعزام كرده است.
مهران عالم زاده با بيان اينكه هم اكنون 20 نفر از پرسنل شهرداري كرمان در شهر حميديه مشغول خدمات‌رساني هستند، افزود: حضور در حميديه و ديدن وضعيت سيل خوزستان، درس هاي بزرگي به ما داده است.
شهردار كرمان ادامه داد: تعصب و همت مردم شهر حميديه در حفظ شهرشان، ستودني بود و آنها نه تنها شهر را تخليه نكرده بودند، بلكه به كمك مسئولان شهر آمده بودند و با ايجاد سيل بند، جلوي ورود سيل به شهرشان را گرفته بودند.
وي تصريح كرد: از مسير هوايي كه نگاه مي‌كرديم حجم آب و سيل مشخص بود كه شهر در چه وضعيتي است، اما خوزستاني‌هاي عزيز همان‌گونه كه در دوران دفاع مقدس مردانه ايستادگي كردند، در اين حادثه هم دست در دست هم دادند و جلوي ورود سيل را گرفتند كه جاي تقدير دارد.
عالم زاده گفت: مساله ديگر در سيل اين ناحيه، تعرض به مسير رودخانه و سيل و انجام نشدن لايه‌روبي بود كه بايد براي ديگر شهرها تجربه و به آنها توجه شود.
مديركل امنيتي انتظامي استانداري كرمان مستقر در حميديه استان خوزستان به عنوان معين منطقه وضعيت كنوني اين شهرستان سيل زده با استقرار و فعاليت چندين روزه نيروهاي امدادي از كرمان طي چند روز گذشته را ارزيابي و تشريح كرد.
خليل همايي راد افزود: ارزيابي ها حاكي است با اقدامات استان كرمان كه توسط ستاد معين و سپاه ثارالله در حميديه انجام شد و خصوصا پس از گسيل امكانات بسيار زيادي كه پس از بازديد استاندار به اين شهرستان صورت گرفت، مي توان گفت كه شهر حميديه اينك در وضعيت نسبتا مطلوبي قرار دارد.
وي ادامه داد: برغم دستور تخليه اين شهر توسط ستاد مديريت بحران خوزستان ،با مقاومت مردم كه يادآور مقاومت نهم مهر 59 براي زمين گير كردن ارتش متجاوز بعثي و ممانعت از پيشروي به سمت اهواز بود، نجات يافته و با استمرار مهار رودخانه سركش كرخه، خطر جدي آن را تهديد نمي كند .
همايي راد به تشريح اقدامات انجام گرفته توسط ستاد بحران استان كرمان در حميديه پرداخت و افزود: عمليات امداد و نجات در سه محور ،شامل نجات شهر از غرق شدن، اسكان سيل زدگان در اردوگاههاي ثامن و جواد الائمه و كمك رساني به روستائياني كه دچار سيل شده، اما به علت وجود دام هاي سنگين قادر به حضور در اردوگاهها نبوده و به نقاط مرتفع و جنگل هاي حاشيه شهر پناه برده و در سطحي وسيعي پراكنده شده اند ،صورت گرفته است .
**امام جمعه حميديه اقدامات ستاد معين حميديه را بي نظير خواند
به گفته همايي راد امام جمعه حميديه ضمن بازديد از اقدامات ستاد معين، فعاليت هاي انجام شده و دستاوردهاي حاصله را بي نظير خواند و برخي خبرنگاران كه در محل حضور دارند و فعاليت ساير معين ها را نيز رصد مي كنند، اذعان داشتند كه استان كرمان از حيث حضور مسئولان ارشد استان، كمك هاي امدادي ، رسيدگي به امور سيل زدگان و ارسال تجهيزات و ماشين آلات در بين تمام استان هاي معين، نمونه است .
وي اضافه كرد: با تصميم مسئولان استان كرمان مستقر در حميديه، از روز گذشته بخش هاي از دشت آزادگان كه در تقسيمات كشوري زير مجموعه سوسنگرد بوده و نيازمند امداد رساني مي باشد، داوطلبانه به حوزه ماموريت كرمان افزوده شد .
**راهداري كرمان 351كيلومتر از راه هاي خوزستان را بازسازي مي كند
معاون اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان با اشاره به تخريب جاده هاي خوزستان بر اثر سيل اخير، گفت: تيم اعزامي اين اداره كل اينك در حال بازسازي 300كيلومتر راه روستايي، 24كيلومتر راه اصلي و 27كيلومتر راه اصلي چهار خطه شهرستان حميديه است.
احسان عراقي زاده افزود: تعداد 10 دستگاه ماشين آلات راهداري سنگين و سبك به همراه 12 نفر نيروي راهدار از استان كرمان پس از امدادرساني به سيل زدگان لرستان، در ادامه به شهرستان حميديه از توابع استان خوزستان اعزام شدند.
وي ادامه داد: تيم اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان ساماندهي بيش از 350 كليومتر از راه هاي اين شهرستان سيل زده را در اختيار گرفته است.
معاون راهداري اداره كل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان كرمان با اشاره به مهمترين اقدامات انجام شده توسط تيم راهداري اعزامي به حميديه خوزستان گفت: لايروبي جاده ها، اجراي دريواسيون ( ديواره شني)، بازگشايي راه هاي روستايي، اصلاح بندهاي خاكي، اصلاح آب بردگي هاي راههاي روستايي از جمله اين اقدامات است.
وي وضعيت جاده هاي حميديه خوزستان را نابسامان ارزيابي كرد و افزود: وضعيت جاده ها اصلا خوب نيست، به خصوص راه هاي روستايي كه وضعيت مناسبي ندارند به طوري كه 50 كيلومتر از راههاي روستايي اين منطقه به صورت كامل به زير آب رفته و دچار آبگرفتگي و تخريب شده است.
عراقي زاده تصريح كرد: به همت مديركل راهداري و حمل و نقل استان كرمان و با همكاري برخي از شركت هاي راهداري، هدايايي نيز براي كمك به سيل زدگان تهيه و بوسيله كاميون هاي اين اداره كل به مناطق سيل زده ارسال شد.
وي ادامه داد: از جمله اقلام اهدايي مي توان به تعداد 6 هزار بطري آب معدني، 500 عدد تن ماهي، 100 تخته پتو، يكهزار و 112 متر مربع موكت، پودر لباسشويي، مايع دستشويي، پوشك بچه، نوار بهداشتي و تعدادي ظروف سفري اشاره كرد.
**شركت گل گهر سيرجان در حميديه خوزستان سالن ورزشي احداث مي كند
مديرعامل شركت معدني ،صنعتي گل گهر سيرجان گفت : علاوه بر كمك نقدي 24 ميلياردتوماني اين شركت به مناطق سيل زده با هماهنگي هاي انجام گرفته با مسئولان شهرستان سيل زده حميديه خوزستان اين شركت سالن چند منظوره ورزشي احداث مي كند.
ناصر تقي زاده افزود : در ديدار و نشستي كه با فرماندار شهرستان حميديه داشتيم،مقرر گرديد بعد از اخذ مجوزهاي لازم و همچنين آماده سازي زمين و زيرساخت ها توسط فرمانداري اين شهرستان شركت معدني و صنعتي گل گهر يك سالن ورزشي چند منظوره در حميديه احداث كند.
وي گفت : هزينه لازم براي ساخت اين سالن ورزشي به ميزان 13 ميليارد ريال با اختصاص يك روز از حقوق ماهيانه كاركنان شركت هاي منطقه گل گهر (كارفرما و پيمانكار)تامين خواهد شد.
براساس اين گزارش استاندار خوزستان و فرماندار حميديه گفتند: مردم خوزستان و حميديه كمك هاي اين عزيزان را فراموش نخواهند كرد و اين اقدامات خيرخواهانه در قلب و ذهن ما و مردم خواهد ماند.
استان كرمان به دستور وزير كشور به عنوان معين منطقه حميديه بمنظور كمك به سيل زدگان و بازسازي اين شهرستان تعيين شده است .
5054

سرخط اخبار استان‌ها