امدادرساني به متاثرين برف و سيلاب در سه استان ادامه دارد

تهران- ايرنا- معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ادامه امدادرساني به متاثرين از برف و كولاك و سيل و آبگرفتگي در استان هاي مازندران، گلستان و سمنان خبر داد.

شاهين فتحي روز چهارشنبه با تشريح آخرين وضعيت سيل و آبگرفتگي و برف و كولاك در استان هاي يادشده تا ساعت 6 و 30 دقيقه صبح امروز اظهار داشت: طبق آخرين گزارش هاي ارزيابي شده دريافتي از گروه هاي امدادرسان هلال احمر در استان مازندران ١٢ شهرستان شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جويبار، چالوس، ساري، سواد كوه، قائمشهر، گلوگاه، نكا و نوشه) متاثر از حوادث يادشده بوده و هموطنان در اين شهرستان ها دچار مشكلاتي شده اند.
وي ادامه داد: با تلاش نيروهاي امدادي هلال احمر عمليات امدادرساني در ٦٠ شهر، روستا و محورهاي كوهستاني استان مازندران انجام شد كه طي آن پنج هزار و 820 نفر از هموطنانمان از اين خدمات رساني بهره مند شدند، 156 نفر اسكان اضطراري و موقت يافتند، 3 نفر به مراكز درماني و بيمارستاني منتقل شدند و 25 نفر از مصدومان حوادث يادشده نيز در محل خدمات سرپايي امداد و كمك هاي اوليه را از سوي امدادگران و نجاتگران هلال احمر دريافت كردند.
معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از فوت دو نفر در (سوادكوه بر اثر ريزش كوه و ميانرود بر اثر وقوع سيل) خبر داد و گفت: در ادامه امدادرساني به متاثرين از حوادث جوي و اقليمي 337 دستگاه خودرو از برف رهاسازي و آب از 283 واحد منازل مسكوني تخليه شد كه در اين سلسله عمليات امدادي 96 تيم متشكل از 357 امدادگر و نجاتگر هلال احمر استان مازندران مشاركت داشته اند كه امدادرساني در استان يادشده ادامه دارد.
فتحي با تشريح آخرين وضعيت سيل و آبگرفتگي و برف و كولاك در استان گلستان تا ساعت 6 و 30 دقيقه صبح امروز(چهارشنبه 29 اسفند 97) نيز اظهار داشت: 10 شهرستان آزادشهر، آق قلا، بندرگز، بندرتركمن، علي آباد، كردكوي، كلاله، گرگان، گنبدكاووس و مينودشت متاثر از حوادث جوي و اقليمي بوده اند كه نيروهاي امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ٤٠ شهر، روستا و محورهاي كوهستاني به چهار هزار و 780 نفر خدمات متنوع امداد و كمك هاي اوليه را ارائه كرده اند.
وي اضافه كرد: در اجراي اين سلسله عمليات امدادي، امدادگران هلال احمر 68 نفر از متاثرين از حوادث يادشده را در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي و بين شهري، مدارس، مساجد و نظاير آن اسكان اضطراري و موقت داده، 353 دستگاه خودرو را از برف رهاسازي كرده و آب را از 70 منزل مسكوني تخليه كردند كه اين سلسله عمليات از سوي ١٠٠تيم متشكل از ٤١٧ نفر نيروي امدادي انجام شده كه عمليات امدادرساني در استان يادشده ادامه دارد.
اين مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با تشريح آخرين وضعيت برف و كولاك در استان سمنان تا ساعت 6 و 30 دقيقه صبح امروز(چهارشنبه 29 اسفند 97) نيز افزود: پنچ شهرستان ميامي، دامغان، سرخه، شاهرود و مهدي شهر متاثر از حوادث جوي و اقليمي بوده اند كه نيروهاي امدادرسان در 12 محور كوهستاني به هزار و 386 نفر از مسافران نوروزي امدادرساني كردند.
وي گفت: در اجراي اين عمليات امدادرساني كه با مشاركت 24 تيم امدادي متشكل از 89 نفر امدادگر و نجاتگر انجام شد، 243 دستگاه خودرو از برف رهاسازي و مقاديري پتو، نايلون، بسته غذايي، كنسروجات و نان در ميان در راه ماندگان حوادث جوي و اقليمي توزيع شد.
فتحي يادآور شد: عمليات امدادرساني به مسافران نوروزي در استان سمنان نيز با جديت ادامه دارد.
وي از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعيت هاي اضطراري و پيچيده انواع حوادث و سوانح با شماره 112 مركز پاسخگويي به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سراسر كشور تماس بگيرند.
اجتمام**7029*2025
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه