سامانه «هدا» زیرساخت اصلی احراز هویت در کشور است

تهران -ایرنا- رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه «هدا» (سامانه هویت دیجیتال ایرانیان) زیرساخت اصلی احراز هویت در کشور است و به عنوان زیرساخت اصلی در این زمینه توسعه و گسترش می‌یابد.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر افزود: بیشتر اقدامات سازمان ثبت احوال کشور مرتبط با حوزه فناوری است و هر میزان این معاونت به روز و فعال باشد سازمان گام های مثبتی بر خواهد داشت و باید در زمینه هوشمند سازی و ارائه خدمات الکترونیک به طور جدی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال کشور نیازمند بازطراحی و نوسازی زیرساخت ها ست، گفت: سال ۱۴۰۳ باید اقدامات جدیدی را در جهت به روزرسانی و ارائه خدمات بیشتر به صورت الکترونیک به شهروندان برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به برنامه های فناوری در سال ۱۴۰۳، افزود: در خصوص سامانه «هدا» باید این سامانه به عنوان زیرساخت اصلی هویتی کشور نهادینه شود و باید گلوگاه ها را شناسایی کرده و این سامانه بستر تعریف شده در خصوص احراز هویت کشور باشد.

وی در خصوص پایگاه خانوار و روابط سببی و نسبی نیز گفت: این امر در دستور کار قرار دارد و هم اکنون بسیاری از کارهای سازمان ثبت احوال به آن پیوند خورده است.

سامانه «هدا» زیرساخت اصلی احراز هویت در کشور است

به گزارش ایرنا باتوجه اینکه سازمان ثبت احوال نقش کلیدی و اساسی مهمی در احراز هویت افراد ایفا می کند درآخرین ماه سال ۱۴۰۲ از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان(سامانه هدا) بهره برداری شد که بر این اساس فصل جدیدی از احراز هویت در فضای مجازی در کشور رقم خورد.

در راستای تغییر در نوع خدمات، تحول اداری و توسعه خدمات به صورت الکترونیک در دولت مردمی سیزدهم با بهره‌برداری از سامانه هویت دیجیتال ایرانیان(سامانه هدا) آغاز به کار کرد. بستر «هدا» جانشین تمام سامانه ها و احراز هویت ها قرار خواهد گرفت و آثار گوناگون آن می تواند به کشور کمک قابل توجهی کند.

همچنین مصورسازی تحولات جمعیتی و تحلیل داده، با استفاده از آخرین روش های انتشار اطلاعات با راه اندازی مرکز رصد جمعیت کشور تسریع شده است در این راستا اتاق وضعیت جمعیت کشور با رویکرد ارائه آمار لحظه ای از تحولات جمعیتی در ذیل این مرکز ایجاد شد.

این اقدام براساس بند « ۱۴» سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری رصد مستمر سیاست‌های جمعیتی در ابعاد کمی و کیفی با ایجاد ساز و کار مناسب و تدوین شاخص های بومی توسعه انسانی و انجام پژوهش های جمعیتی و توسعه انسانی و تکلیف بند «ت» ماده یک قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین با عنایت به بند «ز» ماده یک قانون ثبت احوال که جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن را جز وظایف سازمان ثبت احوال قرار داده است، صورت پذیرفته است و برای رصد مستمر تحولات جمعیتی میزان موالید و نرخ کلی باروری در کشور است.

در این مرکز سعی می شود با بررسی تحولات جمعیتی و تحلیل داده و با استفاده از آخرین روش های انتشار اطلاعات جامع اقدام کرده تا سیاست‌گذاران و برنامه ریزان حوزه جمعیتی بتوانند از اطلاعات آن بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha