۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۸:۱۸
کد خبر: 83120575
T T
۰ نفر
58 دفتر پيشخوان طرف قرارداد بيمه سلامت آذربايجان غربي است

اروميه- ايرنا- مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي با اشاره به اينكه 58 دفتر پيشخوان و نمايندگي، طرف قرارداد بيمه سلامت اين استان است، گفت: خدماتي از قبيل تمديد، تعويض و صدور دفترچه درماني در اين دفاتر انجام مي ‌شود.

نادر نانبخش روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افراد با مراجعه به دفاتر پيشخوان طرف قرارداد بيمه سلامت و با پرداخت 10 هزار ريال صاحب دفترچه بيمه مي شوند.
وي با اشاره به اينكه طرح بيمه سلامت يكي از افتخارات دولت تدبير و اميد است، ادامه داد: هم اكنون 2 ميليون و 200 هزار نفر از جمعيت سه ميليون و 265 هزار نفري اين استان با 61 درصد پوشش از خدمات بيمه سلامت استفاده مي كنند.
وي اضافه كرد: يك ميليون و 880 هزار نفر از اين تعداد در صندوق بيمه روستايي و عشايري و همگاني، 195 هزار نفر در صندوق بيمه كاركنان دولت، 20 هزار و 200 نفر در صندوق بيمه ايرانيان و مابقي در صندوق بيمه ساير اقشار عضو هستند.
مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي با اشاره به اينكه بيمه شدگان بيمه سلامت مي توانند از خدمات يكهزار و 700 پزشك و موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشيابي اين اداره كل بهره مند شوند، بيان كرد: اين موسسه ها شامل آزمايشگاه، مركز راديولوژي، مركز فيزيوتراپي، درمانگاه، بيمارستان، مركز ام آر آي، مركز جراحي محدود، داروخانه، هفت مركز سي تي اسكن، كلينيك تخصصي و فوق تخصصي و مركز سنگ شكن است.
نانبخش با اشاره به پرداخت سهم بيمه شدگان گفت: در بخش درمان سرپايي 30 درصد و در بخش بستري نيز 6 درصد از هزينه از سوي بيمار پرداخت شده و مابقي هزينه توسط بيمه سلامت تامين مي شود.
وي اعلام كرد: شماره تماس 1666 بيمه سلامت آماده پاسخگويي شبانه روزي به بيمه شدگان است.
به گزارش ايرنا بيمه سلامت از سال 1393 با اجراي طرح تحول نظام سلامت و تجميع چند بيمه به ويژه بيمه خدمات درماني و اقشار مختلف در كشور ايجاد شد و در حال حاضر در كنار بيمه تامين اجتماعي بيشترين سهم را در بازار بيمه اي كشور دارد.
9918/7129