۴ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 83112151
T T
۰ نفر
آيين هاي گراميداشت هفته وحدت و بسيج در مياندوآب برگزار شد

مهاباد- ايرنا- آيين هاي گراميداشت هفته وحدت و بسيج در روستاهاي 'تپه چليك' و 'حاج حسن' مياندوآب با حضور مسوولان، بسيجيان و اقشار مختلف مردم اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، امام جمعه مياندوآب روز يكشنبه در آيين باشكوهي كه در روستاي تپه چليك از توابع بخش مركزي مياندوآب برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامي ايران براي از بين بردن دين اسلام و برهم زدن امنيت كشور هميشه به دنبال ايجاد تفرقه و اختلاف بين امت اسلامي ايران هستند و تمام تلاش خود را نيز در اين راه به كار گرفته اند.
حجت الاسلام حميد حسن زاده با بيان اينكه هفته وحدت نماد همدلي و همزباني است، افزود: مسلمانان ايران اسلامي در قرآن، معاد، اعتقاد به خداي يگانه و هدف مشترك هستند و بايد وحدت و انسجام خود را نيز به بهترين شكل ممكن حفظ كنند‌.
وي با اشاره به اينكه دشمنان در پشت پرده آتش تفرقه و ناامني را عليه ايران درست مي كنند، بيان كرد: اين آتش خود آنان را سوزانده ولي به حول قوه الهي به كشور ما تسري پيدا نمي كند.
امام جمعه مياندوآب افزود: ايران اسلامي كشوري امن در درون آتش سوزان اختلافات در دنياست و اين درحالي است كه در همسايگي كشورمان، كشورهاي زيادي هستند كه در ناامني به سر مي برند.
وي با بيان اينكه اين نامني به كشورهايي مثل عربستان، كويت و مرزهاي تركيه نيز كشيده شده است، گفت: در سايه جانفشاني فرزندان سپاه، بسيجيان، سربازان گمنام امام زمان (عج)، ارتش و نيروهاي انتظامي و مرزباني امنيت در تمام نقاط ايران وجود دارد‌.
حجت الاسلام حسن زاده اضافه كرد: امت اسلامي ايران در طول 40 سال عمر انقلاب در برابر دشمنان اتحاد و همدلي خود را حفظ و ايستادگي كرده اند و از اين پس نيز با اقتدار در برابر نفوذ دشمنان خواهند ايستاد.
امام جمعه مياندوآب همچنين به خدمات نظام اسلامي اشاره كرد و افزود: امروز به بركت نظام اسلامي، در دوره افتاده ترين روستاها، مردم از خدمات زيادي برخوردار هستند و اين به بركت نظام اسلامي و نعمت ولايت فقيه است و بايد قدردان آن بود.
فرماندار مياندوآب نيز در آيين مشابهي كه در روستاي حاج حسن از توابع اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: وحدت و اتحاد تنها در هفته وحدت خلاصه نمي شود بلكه هميشه و در هر زمان و مكاني ما به وحدت نياز داريم.
ناصر اميري با بيان اينكه هفته وحدت كه حاصل تفكر و بينش اسلامي رهبر كبير انقلاب اسلامي است به همه مردم عزت داد، افزود: بنابر فرمايشات رهبر معظم انقلاب آناني كه بين مسلمانان اختلاف مي اندازند نه شيعه هستند و نه سني‌ بلكه دشمنان اسلام هستند كه نه به شيعه و نه به سني رحم نمي كنند.
وي در ادامه با تبريك هفته بسيج، بيان كرد: وقتي كه انقلاب اسلامي ايران پيروز شد استكبار احساس مي كرد كه اين انقلاب در كمتر از 2 سال فرو مي پاشد و حتي جنگ هشت ساله را به ايران توسط رژيم بعثي عراق تحميل كرد و در چنين شرايطي بود كه بسيج بنا به دستور بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران پا به عرصه نهاد و به حراست و پاسداري از آرمان هاي نظام و انقلاب پرداخت.
فرماندار مياندوآب، تفكر بسيجي را منحصر به دفاع مقدس و جنگ سخت ندانست و گفت: ورود بسيج به عرصه‌هاي مختلف سازندگي، علمي، فرهنگي، ورزشي و اجتماعي پيشرفت‌هاي چشمگيري را براي كشور به دنبال داشته است.
به گزارش ايرنا، همه ساله آيين هاي هفته وحدت از 12 تا 17 ربيع الاول در كشور برگزار مي شود.
مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 277 هزار نفر جمعيت دارد.
9871/6185/2093