۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83109232
T T
۰ نفر
امنيت ايران نتيجه وحدت است

قشم - ايرنا - رييس اداره تبليغات اسلامي قشم گفت: امنيت ايران اسلامي از نتايج وجود وحدت است و علماي شيعه و اهل سنت اجازه انجام هيچگونه اقدام تفرقه‌آميزي را به هيچكس نخواهند داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام احمد غلامي روز پنج‌شنبه در آيين بزرگداشت هفته وحدت در روستاي كوشه قشم تصريح كرد: بصيرت ملت در پرتوي روشنگري علماي شيعه و اهل سنت، هر نداي تفرقه آميزي را در گلو خفه مي كند.
وي برنامه ‌هاي هفته وحدت در قشم را نماد اتحاد شيعه و سني اين جزيره دانست و اظهار داشت: پيام چنين آيين‌هايي، شكست ناپذيري امت يكپارچه اسلام در برابر دشمنان است.
رييس اداره تبليغات اسلامي قشم اهانت به مقدسات را از مهمترين ابزارهاي دشمن براي تفرقه ‌افكني در بين مسلمانان برشمرد و افزود: شبكه‌هاي ماهواره‌اي كه مقدسات اهل سنت و اعتقادات شيعيان را مورد اهانت قرار مي‌دهند، سرچشمه واحدي دارند.
حجت الاسلام غلامي اضافه كرد: هدف استكبار و صهيونيست از ايجاد جنگ‌ در كشورهاي اسلام، تجزيه و تسلط بر آنان براي نابودي اسلام ناب محمدي است.
وي تلاش براي تقويت وحدت جامعه اسلامي را تنها راهكار مقابله با دسيسه‌هاي دشمن دانست و عنوان كرد: امروز درد بزرگ جهان اسلام، كشورهاي مسلماني هستند كه با تامين مالي صهيونيسم و خريد سلاح آمريكايي، براي كشتار مسلمانان ائتلاف تشكيل مي‌دهند.
رييس اداره تبليغات اسلامي قشم اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه عزتمندانه از مستضعفين جهان در برابر ظالمان دفاع مي‌كند.
وي با انتقاد از وجود ريشه‌هاي توهين و طعنه به مذاهب اسلامي در نوشتار برخي از نويسندگان داخلي، گفت: اين نويسندگان يا در غفلت به سر مي‌برند و يا عامل نفوذي دشمن هستند.

** تقويت وحدت حق اسلام بر مسلمانان است
امام جمعه اهل سنت كوشه نيز در اين آيين هفته وحدت را از بركات نظام جمهوري اسلامي برشمرد و اظهار داشت: تلاش در راستاي تقويت وحدت موجود در ايران حق اسلام بر عهده شيعه و اهل سنت است.
شيخ عبدالرحمن عقيلي تصريح كرد: جشن ميلاد پيامبر بايد زمينه ساز عمل به سيره آن حضرت باشد و مراسم هاي هفته وحدت به تقويت انسجام و اتحاد مذاهب اسلامي در طول سال بيانجامد.
روستاي كوشه از توابع بخش مركزي شهرستان قشم است و بيش از 2 هزار و 200 نفر جمعيت دارد.
شهرستان قشم شامل جزيره‌هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود يكهزار و 628 كيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500