۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 83087451
T T
۰ نفر
13 آبان روزی سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب است

یزد - ایرنا - استاندار یزد در پیامی با دعوت از آحاد مردم استان برای حضور با شكوه در راهپیمایی 13 آبان نوشت: یوم الله 13 آبان ، روزی درس آموز و سرنوشت ساز در تاریخ پرافتخار انقلاب شكوهمند اسلامی ایران است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری یزد، در بخشی از پیام «محمود زمانی قمی» آمده است: بی تردید وجه مشترك این روز در مقاطع مختلف تاریخی كه رویدادهای حساسی همچون تسخیر لانه جاسوسی آمریكای زیاده خواه، سالگشت تبعید بنیانگذار كبیر انقلاب و روز دانش آموز را در قلب خویش جای داده، مبارزه بی وقفه مردم رشید ایران با زیاده خواهان جهانی و دعوت ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده دنیا به ایستادگی و رادمردی در برابر قلدران و زورگویان تاریخ است.
ادامه پیام استاندار یزد به این شرح است:
از همین روست كه رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تاكید می فرمایند: «اگر عزتي هست، اگر رفاهي هست، اگر آزادي و استقلالي هست، در سایه ایستادگي مقابل استكبار جهاني است.»
یوم الله 13 آبان امسال كه با اقدام نابخردانه دیگری از سوی آمریكای تبهكار علیه ملت ایران مصادف شد بار دیگر بر اوج دشمنی و كینه توزی آمریكا با آرمان های انقلاب صحه گذاشته و بر غیرقابل اعتماد بودن آمریكا به عنوان نماد اصلی استكبار جهانی در دنیای كنونی دلالت دارد.
استاندار یزد در بحشی از پیام با تبریك روز دانش آموز از آحاد مردم یزد دعوت كرد، همگام با مردم سراسر ایران ، در راهپیمایی حضور گسترده یافته و همچون همیشه رادمردی و ایستادگی خویش را در برابر قلدری و زورگویی جهانی به سركردگی آمریكا به نمایش گذاشته و نشان دهند هرگز از آزادگی و استقلال خویش دست بر نخواهند داشت.
روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است كه در شكل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استكبار یعنی آمریكا از ایران نقش اساسی داشت.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریكا، به تركیه تبعید كردند.
همچنین در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریكا در ایران، راه پیمایی كردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله كردند و آنان را به خاك و خون كشید.
در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریكا را در تهران تسخیر كردند و جاسوسان آمریكایی را به گروگان گرفتند.
بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریكایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا كرد، بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ملی مبارزه با استكبار نام گذاری كردند.
استان یزد یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7532/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها