۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 83049617
T T
۰ نفر
جنبش معارض بسیج ملی عربستان اعلام موجودیت كرد

دوحه – ایرنا – نویسنده معروف سعودی از تشكیل یك جبهه جدید مخالفان نظام حاكم بر عربستان با نام ' جنبش بسیج ملی ' خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ' مرزوق مشعان العتیبی' در بیانیه ای كه خطاب به مردم و در صفحه شخصی توئیتر خود منتشر كرد ، افزود : رژیم آل سعود با تحقیر مردم خود، آنها را به فقر و بردگی كشانده و نسبت به آینده آنها بی تفاوت است و به دعوت دهها هزار نفر از مردم برای انجام اصلاحات تن نمی دهد.
وی كه سابقه فعالیت در مجلات مكه و الشرق عربستان را دارد ، ' محمد بن سلمان' ولیعهد این كشور را به فساد و سركوب مردم متهم كرد و گفت كه او بالاترین خطر برای كشور محسوب می شود.
العتیبی در بیانیه خود با اشاره به وجود ده ها زندانی عقیدتی در 'زندان های تنگ و وحشتناك ' سعودی ، تاكید كرد كه زندانی شدن این افراد تنها به این دلیل ساده بوده است كه خواستار لغو بی عدالتی بودند .
او از مردم سعودی خواست تجربیات گذشته را دوباره تجربه نكنند.
العتیبی تأیید كرد كه دوران جدید در عربستان با دست كم گرفتن مردم و نقض آداب ، رسوم و ارزش های اسلامی و دستگیری زنان ، بزرگان و كودكان و امامان مساجد و شكنجه زندانیان تا حد مرگ همراه بوده است .
وی با بیان اینكه كشور در یك مرحله تاریخی از دوران خود قرار گرفته است، تاكید كرد كه این شرایط یا باعث آزادی و یا دچار شدن به سرنوشتی می شود كه در سایه سوء مدیریت و هدر دادن اموال حاكمان برای مردم رخ خواهد داد.
نویسنده سعودی با بیان اینكه جنبش جدید در تضاد كامل با نظام آل سعود و سیاست های آن قرار دارد، وعده داد كه این جنبش در تاسیس یك نظام حكومتی مطلوب كه به مصالح كشور توجه داشته باشد، سهیم خواهد بود.
عربستان از 10 سپتامبر 2017 و به ویژه بعد از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهده صدها نفر از شاهزادگان ، روحانیون و زنان و مردان را به بهانه های واهی دستگیر و روانه زندان كرده است .
دو هفته پیش یك تاریخدادن بریتانیایی پیش بینی كرد كه ایام حكومت محمد بن سلمان بسیار كوتاه خواهد بود و او به زودی سرنگون خواهد شد.
خاورم **1508*1436*