۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۱۴
کد خبر: 83035423
T T
۰ نفر
خراسان شمالي براي هفته دفاع مقدس 3500 برنامه تدارك ديد

بجنورد- ايرنا- مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي گفت: سه هزار و 500 برنامه براي اجرا در هفته دفاع مقدس، در استان تدارك ديده شده كه يكهزار و 700 برنامه مربوط به بجنورد است.

به گزارش ايرنا سرهنگ پاسدار احيامحمد اميري، روز يكشنبه در آستانه هفته دفاع مقدس، در نشستي خبري، رژه نيروهاي مسلح، بازسازي عمليات والفجر 9، پياده روي عمومي، مسابقات ورزشي و فرهنگي، گلباران مزار شهدا و معرفي ايثارگران را از جمله اين برنامه ها برشمرد.
وي افزود: تمام دستگاه هاي اجرايي استان در برگزاري برنامه هاي هفته دفاع مقدس مشاركت دارند و در اين خصوص 10 كميته تخصصي تشكيل شده كه هر يك برنامه هاي مربوط به حوزه خود را پيگيري مي كنند.

* دستگاه هاي غيرفعال در حوزه بزرگداشت هفته دفاع مقدس معرفي مي شوند
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي گفت: پارسال سه دستگاه كم كار استان در خصوص بزرگداشت هفته دفاع مقدس شناسايي و تذكر گرفتند كه امسال نيز چنين برنامه اي اجرا مي شود.
وي بر لزوم نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تاكيد كرد و افزود: ما در جنگ سخت موفق بوديم، اما جنگ نرم بسيار خطرناكتر از آن است و بايد مراقب باشيم كه دشمن در اين حوزه بر ما چيره نشود.
سرهنگ اميري، انتقال گنجينه ارزشمند دفاع مقدس به جوانان و آيندگان، الگوگيري از سيره شهدا و رزمندگان، بيان پيشرفت ها و تجهيزات نظامي و اقتدار ايران اسلامي در حوزه هاي مختلف را از اهداف برگزاري برنامه هاي هفته دفاع مقدس ذكر كرد.

* عمليات والفجر 9 در آشخانه بازسازي مي شود
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي با اشاره به بازسازي صحنه عمليات والفجر 9 در آشخانه، گفت: هدف از اين عمليات تصرف سليمانيه عراق بود تا دشمن احساس خطر كند و رزمندگان در اين عمليات به دشمن فشار زيادي آوردند.
خراسان شمالي بيش از سه هزار شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است، همچنين بيش از 35 هزار رزمنده اين استان در دوران دفاع مقدس در عمليات ها حضور داشته اند.
3007/5132

سرخط اخبار استان‌ها