۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۱
کد خبر: 83028107
T T
۰ نفر
بهورزان بانه 900 هزار خدمت ارائه كردند

سنندج - ايرنا - رئيس مركز بهداشت بانه گفت: از ابتداي شروع طرح تحول نظام سلامت تاكنون بهورزان بانه 900 هزار خدمت در روستاهاي بانه ارائه كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا علي شالباف روز يكشنبه در سومين مراسم تجليل از بهورزان بانه اظهار داشت: بهورزان براي ارتقاء و پيشرفت روستاها در زمينه هاي اجتماعي، عمراني، فرهنگي و رفاهي با كمترين امكانات تلاش مي كنند و سوابقي پر افتخار در تاريخ جمهوري اسلامي ايران براي شبكه بهداشت و درمان ثبت كردند.
وي كاهش بيماري هاي عفوني، كاهش مرگ و مير اطفال و مادران باردار و ريشه كني فلج اطفال را ناشي از تلاش هاي بهورزان عنوان كرد و افزود: صدها مسئله بهداشتي كه در بسياري از نقاط دور دست و روستاها به يك معضل تبديل شده و باعث مركز هزاران نفر شده بود امروز با تلاش و حضور بهورزان در دورترين نقاط كشور ريشه كن شده است.
شالباف گفت: افزايش طول عمر و اميد به زندگي در ايران با همت جامعه بهداشتي بويژه بهورزان افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: در بانه 60 خانه بهداشت فعال وجود دارد كه 58 خانه بهداشت در مالكيت شبكه بهداشت و درمان و 2 خانه بهداشت استيجاري است.
شالباف با بيان اينكه اضافه كاري بهورزان براي نخستين بار در استان به بهورزان بانه پرداخت شده است افزود: 98 بهورز در بانه جمعيت 44 هزار نفري روستايي را تحت پوشش خدمات بهداشتي قرار دادند.
وي گفت: تعدادي از بهورزان بازنشسته شدند و تعدادي هم فوت كردند كه اين مهم باعث كمبود نيروي بهورز در روستاها شده كه اميدواريم با همكاري دانشگاه علوم پزشكي استان اين كمبودها جبران شود.
وي افزود: خانه هاي بهداشت فرسوده روستاها يكي ديگر از مشكلات است و عمر ساختمان بسياري از اين خانه هاي بهداشت بيش از 30 سال است.
رئيس مركز بهداشت بانه وجود زيرساخت هاي اينترنت را در دولت الكترونيك ضروري دانست و گفت: نبود اينترنت در روستاها براي بهورزان مشكلات بسياري ايجاد كرده چونكه بهورزان موظف هستند تمامي اطلاعات و آمار پرونده ها را در سامانه ثبت كنند.
به گزارش ايرنا سال گذشته 108 بهورز در 60 روستاي بانه خدمت مي كردند. در شهرستان بانه 178 روستا ثبت شده است.
شهرستان مرزي بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7496/6108

سرخط اخبار استان‌ها