۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83018262
T T
۰ نفر

ساخت سردیس مفاخر به احیای فرهنگ قزوین كمك می كند

۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۳۵
کد خبر: 83018262
ساخت سردیس مفاخر به احیای فرهنگ قزوین كمك می كند

قزوین – ایرنا – رییس شورای شهر قزوین گفت: ساخت سردیس مفاخر و شهدا در احیای فرهنگ و تاریخ قزوین موثر است و می تواند گوشه ای از خدمات آنها را برای مردم جامعه ترسیم كند.

به گزارش ایرنا، حكمت الله داودی عصر جمعه در اختتامیه اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین كه در عمارت بلدیه شهرداری قزوین برگزار شد افزود: باید زودتر مدیریت شهری به مفاخر و هنرمندان شهر قزوین و هنرهای در حال فراموشی از قبیل حلاجی، مسگری، قفل سازی و ... توجه می كرد كه خوشبختانه این سمپوزیوم اقدامی در این زمینه بود.
وی افزود: سمپوزیوم یك كار نو و جدیدی بود كه در قزوین شكل گرفت و باید در بخش فرهنگ و هنر به شكل پررنگ تری در سالهای آینده حضور یابیم.
داودی اضافه كرد:به قطع ساخت سردیس های مفاخر و شهدای شهر قزوین باعث احساس غرور در مردم می شود و امیدواریم بتوانیم سمپوزیوم ساخت تندیس های مفاخر و شهدای شهر قزوین را حداقل دوسال یكبار برگزار كنیم.

***دوسالانه مجسمه سازی در قزوین برگزار شود
رییس اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین نیز در این اختتامیه گفت: بیش از 2 سال برای این همایش برنامه ریزی شد و چندین سمپوزیوم در تهران،اراك و تبریز مورد بازدید قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی شد.
داریوش قاسمی افزود: مفاخر مجسمه سازی كشور از استان های تهران، مشهد، كردستان، مشهد، همدان، خوزستان،زنجان و... در این سمپوزیوم شركت كردند كه باید از حضور آنها تشكر كرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه قزوین شهر مفاخر و شهدای عالیقدر است و چون امكان ساخت سردیس تمامی مفاخر در این سمپوزیوم وجود نداشت انتقاداتی به مسئولان برگزاری سمپوزیوم صورت گرفت.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهری قزوین ادامه داد:امیدواریم با موافقت مسئولان شهری برنامه دوسالانه مجسمه سازی در قزوین برگزار شود تا در آینده سردیس تمامی مفاخر استان ساخته شده و بین تاریخ و تمدن و اصالت شهر قزوین پیوند زده شود.
اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین از 2 تا 9 شهریورماه در قزوین برگزار شد.
6101