۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۴۴
کد خبر: 82902586
T T
۰ نفر

چرخ گوشت دست كودك 2.5 ساله اصفهاني را بلعيد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۴۴
کد خبر: 82902586
چرخ گوشت دست كودك 2.5 ساله اصفهاني را بلعيد

اصفهان- ايرنا- چهار انگشت دست راست كودك 2.5 ساله اصفهاني در حادثه چرخ گوشت قطع شد.

مدير روابط عمومي و سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان روز سه شنبه درباره جزئيات اين حادثه به ايرنا گفت: بعدازظهرروز گذشته گرفتار شدن دست كودك داخل چرخ گوشت اورژانس بيمارستان الزهرا (س) به سامانه 125 اعلام شد كه ستاد فرماندهي به سرعت تيم ايستگاه شماره سه به همراه دو تن از مسئولان ايستگاه ها را به محل حادثه اعزام كرد.
محمد شريعتي افزود: پسر بچه دو و نيم ساله توسط تيم پزشكي به اتاق عمل اورژانس انتقال و پس از بيهوش كردن وي تيم عملياتي آتش نشاني حاضر در بيمارستان، در حضور تيم پزشكي و با دستگاه ميني فرز و هيدروليك مخصوص به برش گلويي چرخ و با توجه به سخت بودن آلياژ بدنه و تيغه چرخ گوشت با احتياط كامل به برش و آزاد سازي دست كودك از ميان چرخ دنده هاي دستگاه اقدام كردند .
وي ادامه داد: متاسفانه پس از آزادسازي دست كودك از داخل چرخ گوشت له شدگي چهار انگشت دست راست كودك مشاهده شد و كودك براي درمان در اختيار كادر پزشكان متخصص قرار گرفت.
شريعتي با اشاره به اينكه در سال هاي اخير با توجه به آموزش هاي سازمان آتش نشاني به خانواده ها و كودكان خردسال در مهدها كمتر شاهد اين گونه حوادث تلخ در شهر اصفهان بوده ايم افزود: موارد نادر اين حوادث بدليل غفلت والدين و رعايت نكردن موارد ايمني استفاده از اين وسيله برقي در منزل، منجر به بروز حوادث تلخ و افسوس هميشگي مي شود.
وي علت اين حادثه تلخ را بي احتياطي والدين، همچنين بازيگوشي كودك بيان كردوگفت: درزمان وقوع احتمالي چنين حوادثي والدين ضمن حفظ خونسردي و اطلاع سريع و دقيق حادثه به سازمان آتش نشاني، به هيچ عنوان به جداسازي دست كودك اقدام نكنند و حتي‌المقدور در لحظات اوليه كودك را به همراه چرخ گوشت به مراكز درماني منتقل كنند.
27 آذر سال گذشته نيز حادثه چرخ گوشت سبب قطع دست كودك 19 ماهه اصفهاني ساكن در براآن شمالي از ناحيه مچ شده بود.
24 ايستگاه آتش نشاني و خدمات ايمني با 600 نيروي عملياتي و 90 نيروي ستادي در سطح مناطق 15 گانه شهر اصفهان فعاليت دارند.
ت/7135 / 6022