۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84817339
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

چرخ گوشت دست کودک مهابادی را بلعید

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۲
کد خبر: 84817339
چرخ گوشت دست کودک مهابادی را بلعید

مهاباد - ایرنا - مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: انگشتان دست پسر بچه ۱.۵ ساله در این شهر بر اثر یک اتفاق دلخراش درون دستگاه چرخ گوشت رفت و قطع شد.

رحمان احمدی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عصر امروز و در پی تماس شهروندان و اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی بە محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: حادثه در یک منزل مسکونی رخ داد و در جریان آن پسر بچە ای یک سال و نیمه در یک لحظه غفلت والدینش دستش را به داخل گلویی چرخ گوشت فرو می‌برد.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: والدین بلافاصله کودک را همراه با دستگاه چرخ گوشت به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل کردند و همکاران آتش نشانان نیز در اتاق عمل و در حضور کادر درمانی بیمارستان به وسیله دستگاه برش فریز، گلویی چرخ گوشت را بریدند و دست این کودک در حالیکه انگشتان دست راست او قطع شده بود، رها سازی کردند.

احمدی علت این حادثه را بی احتیاطی والدین و بازیگوشی کودک عنوان کرد و یادآور شد: پس از پایان عملیات این پسربچه برای انجام اقدامات درمانی تحویل پزشکان متخصص بیمارستان داده شد.

وی تاکید کرد: افراد بزرگتر در صورت نیاز فوری، حتما چرخ گوشت را در ارتفاع از سطح زمین و یا بر روی کابینت قرار داده و از آن استفاده کنند و در زمان‌های عدم استفاده حتما دوشاخه برق چرخ گوشت یا سایر وسایل از این قبیل را از پریز خارج کرده و صرفا به خاموش کردن آن کفایت نکنند و کودکان را با چنین وسایلی تنها نگذارند.

احمدی ادامه داد: در زمان وقوع احتمالی چنین حوادثی والدین ضمن خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش نشانی، به هیچ عنوان اقدام به جداسازی دست کودک نکنند و حتی‌المقدور در لحظات اولیه با حمل همان وسیله اقدام به انتقال حادثه دیده به مراکز درمانی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha