۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82892605
T T
۰ نفر
3هزار انشعاب غيرمجاز برق در چهارمحال و بختياري جمع آوري شد

شهركرد - ايرنا- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري از شناسايي و جمع آوري 3 هزار و 460 انشعاب غيرمجاز برق طي سال گذشته در استان خبر داد و افزود: شناسايي انشعابات غيرمجاز نسبت به سال 95 حدود 40 درصد افزايش يافت.

مجيد فرهزاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، تشديد بازرسي ها و حساسيت در مديريت مصرف را از دلايل افزايش شناسايي تعداد انشعابات غيرمجاز شده عنوان كرد.
وي افزود: با آزمايش و بازرسي از 103هزار و 914انشعاب برق استان به منظور اجراي طرح كاهش تلفات و مديريت مصرف برق در سال گذشته، 3 هزار و460 مورد انشعاب غيرمجاز شناسايي و جمع آوري شد.
وي افزود: بازرسي هاي اين شركت بصورت دوره اي و ساليانه يكبار انجام مي شود اما در صورت مشاهده موارد و مصارف مشكوك بازرسي بصورت موردي انجام مي شود.
فرهزاد با بيان اينكه استفاده غيرمجاز از انرژي برق جرم است اظهار كرد:فرد خاطي در ايجاد انشعاب غيرمجاز برق، به مراجع قضايي معرفي مي شود و جريمه انشعاب غيرمجاز پرداخت خسارت ميزان مصرف است.
وي همچنين از تعويض 12هزار دستگاه كنتور معيوب و فرسوده مشتركان در سال گذشته خبر داد و افزود: تعويض و جايگزيني دستگاه هاي ديجيتالي با كنتورهاي معيوب و فرسوده از ديگر اقدامات شركت توزيع نيروي برق براي جلوگيري از اتلاف انرژي است.
فرهزاد از مشتركان خواست در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده از شبكه و تاسيسات برقرساني ،مراتب را از طريق تلفن شبانه روزي 121 اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا، بيش از 340 هزار مشترك برق خانگي، اداري، تجاري، صنعتي و كشاورزي چهارمحال و بختياري در حال بهره مندي از نعمت روشنايي هستند كه رقمي معادل 100درصد جمعيت خانوارهاي شهري و 99درصد جمعيت خانوارهاي روستايي است.
چهارمحال و بختياري داراي 9 شهرستان با بيش از 900هزار نفر جمعيت است.
8125/2097