۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 82874200
T T
۰ نفر

چین دو ماهواره ناوبری به فضا فرستاد

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 82874200
چین دو ماهواره ناوبری به فضا فرستاد

پكن - ایرنا - چین بامداد امروز جمعه دو ماهواره ناوبری جدید بیدو را با یك راكت به فضا فرستاد و شمار ماهواره های ناوبری بیدو این كشور به 8 مورد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از پكن، راكت حامل ماهواره بیدو ساعت 1:56 بامداد امروز جمعه به وقت محلی از مركز راه اندازی ماهواره شیچانگ (Xichang) در استان سیچوان واقع در جنوب غرب چین به فضا پرتاب شد، این پرتاب 269 امین ماموریت این مركز بود.
ماهواره های دوقلو به عنوان ماهواره های شماره 30 و 31 در مجموعه سیستم ناوبری ماهواره ای بیدو كدگذاری شدند.
این دو ماهواره سه ساعت پس از پرتاب، وارد مدار شدند و پس از گذراندن یك سری آزمایشات، با 6 ماهواره BeiDou-3 كه پیش از این پرتاب شده بودند، هماهنگ شدند.
سیستم ماهواره ای تعیین موقعیت بیدو سیستم ناوبری ماهواره ای چین است كه توسط دولت چین در سال 2000 راه اندازی شد و قادر است موقعیت مكانی سه بعدی غیر فعال، آنی و دائمی ارائه كند و اندازه‌گیری ها را سرعت بخشد.
سیستم ناوبری چین در سه فاز در حال توسعه است فاز اول كه از سال 2003 آغاز شد شامل سیستم تعیین موقعیت منطقه ای، یعنی BeiDou-1 است كه خدمات ناوبری فعال را ارائه می كند.
فاز دوم كه در سال 2012 آغاز شد شامل مجموعه ماهواره های كمتری است و خدمات آزاد برای چین ارائه می كند این فاز قصد دارد سیستمی با موقعیت یابی passive و قابلیت زمان بندی در سطح منطقه ای را گسترش دهد.
فاز سوم كه قرار است از سال 2020 آغاز شود با 27 ماهواره بر روی چهار مدار میانی زمین (MEO) به همراه 5 ماهواره ثابت بر زمین و وجود سه ماهواره IGSO سیستم منطقه ای، كاملاً عملیاتی خواهد شد.
**آساق**1904**