۳ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۵
کد خبر: 82707639
T T
۰ نفر
اشتغال 24 هزار نفر در شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: اين استان داراي 23 شهرك و ناحيه صنعتي است كه 24 هزار نفر در واحد هاي فعال موجود در اين شهرك ها و نواحي مشغول به كار هستند.

احسان جوي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي فعاليت شهرك هاي صنعتي در استان، بيش از سه هزار پروانه بهره برداري صنعتي در استان صادر شده كه 35 درصد اين واحدها شامل يك هزار و 900 بنگاه توليدي فعال است.
وي ادامه داد: در نيمه نخست سال جاري نيز براي 25 واحد جديد پروانه بهره برداي صادر شده است تا به چرخه واحد اقتصادي و صنعتي استان اضافه شود.
وي اضافه كرد: استفاده از فناوري هاي نوين، بهبود كيفيت محصولات توليدي، افزايش مزيت رقابتي توليد كنندگان، توسعه ظرفيت هاي واحدهاي توليدي و استاندارد سازي واحدها و توليدات از اهم عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهاي بين المللي به شمار مي رود كه بايد توليد كنندگان به اين عوامل دقت كنند.
وي با اشاره به اينكه عمده مشكل واحدهاي توليدي نقدينگي و نبود سرمايه در گردش است، افزود: 70 درصد واحدهاي توليدي استان از كمبود نقدينگي رنج مي برند كه سيستم بانكي مي تواند با اختصاص وام هاي بانكي و تزريق سرمايه در گرش به واحدها بخشي از مشكلات و دغدغه هاي اين واحد ها را حل و فصل كند تا نتايج آن در رونق شهرك هاي صنعتي و افزايش اشتغال در اين مناطق موثر باشد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي با اشاره به اهداف اين شركت گفت: شهرك ها به منظور توسعه صنعتي و متمركزشدن توليدات صنعتي راه اندازي شده است.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از نظر صنعتي يكي از استان هاي كم برخوردار كشور به شمار مي رود و با اجراي قانون خروج از ركود تدويني دولت تدبير و اميد، اقدامات خوبي در راستاي بازگشت واحدهاي توليدي و صنعتي به مدار توليد آغاز شده است.
در نيمه نخست امسال تعداد 193 مجوز صنعتي با بيش از سه هزار و 521 ميليارد ريال سرمايه گذاري و اشتغالزايي براي 2 هزار و 784 نفر در سطح اين استان صادر شده است.
همچنين در اين مدت، 95 پروانه بهره برداري ايجادي و توسعه با حدود 2 هزار ميليارد ريال صادر شده و براي يكهزار و 9 نفر اشتغال ايجاد شده است.
در سال 1395 نيز 429 جواز تاسيس با اشتغالزايي براي 6 هزار و 608 نفر و 172 پروانه بهره برداري صنعتي با ايجاد اشتغال براي يكهزار و 290 نفر صادر شده بود.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقاني