۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82651947
T T
۰ نفر
مسافران سفر خود را به آخرين روزهاي تابستان موكول نكنند

قزوين-ايرنا-رئيس پليس راه استان قزوين از مسافران خواست تا ضمن مديريت كردن سفر خود، سفرشان را به آخرين روزهاي تابستان موكول نكنند.

سرهنگ نصرالله بيگلري روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به در پيش بودن اواخر تابستان و افزايش حجم سفرها در كنار خستگي و خواب آلودگي، سرعت غيرمجاز و در نهايت رعايت نكردن قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي برخي رانندگان آمار تصادف هاي فوتي را در سطح راه هاي كشور و به خصوص استان قزوين در اين ايام افزايش مي دهد.
وي با اشاره به اينكه پليس به شهروندان همواره توصيه مي كند تا هنگام تعطيلات، سفرهاي خود را مديريت كنند،ادامه داد: در گام نخست به رانندگان توصيه مي شود در طول سفر سرعت اتومبيل خود را كنترل كرده و در طول مسير نيز به تابلوهاي راهنمايي نصب شده در طول راه دقت و توجه كافي را داشته باشند.
سرهنگ بيگلري، خط قرمز پليس را رعايت نكردن امنيت و حفظ جان مسافران از سوي رانندگان دانست و يادآور شد: بدون شك ماموران مستقر در طول جاده هاي استان هيچ گذشتي را در برابر رانندگاني كه اقدام به داشتن سرعت و سبقت غيرمجاز و نيز انحراف به چپ كنند، نخواهند داشت.
رئيس پليس راه استان قزوين در ادامه ضمن تسليت به حادثه ديدگان اخير واژگوني يك دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگاني،گفت: توجه نكردن به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي رانندگان متاسفانه 40 درصد تصادف هاي به وقوع پيوسته جاده هاي استان قزوين را تشكيل مي دهد و به همين جهت به رانندگان توصيه مي شود شب قبل از سفر به خوبي استراحت كرده و در طول مسافرت نيز به ازاي هر 2 ساعت رانندگي حداقل 20 دقيقه را در مجتمع ها، پارك ها و شهرهاي بين مسير به استراحت بپردازند.
اين مسئول انتظامي با بيان اينكه مسافران نبايد سفر را تنها مبدا و مقصد تصور كنند، در پايان افزود: خوشبختانه با توجه به اينكه استان قزوين يكي از تاريخي ترين مناطق كشور بوده و داراي جاذبه هاي گردشگري مختلفي نيز هست از اين رو به مسافراني كه قصد عبور از جاده ها و مناطق مختلف قزوين را دارند توصيه مي كنيم بخشي از سفر خود را به بازديد از مناطق مختلف استان اختصاص دهند.
پليس راه استان قزوين در طرح تابستاني خود هفت پاسگاه،هفت ايستگاه پليس به همراه 60 تيم گشت را براي ايجاد و تامين امنيت در جاده هاي اين استان را به صورت شبانه روزي اختصاص داده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدي**انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها