۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۴:۳۹
کد خبر: 82570778
T T
۰ نفر
ظریف: ایران هیچ سقفی برای گسترش روابط با تونس قائل نیست

تهران- ایرنا- «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه كشورمان در دیدار با رئیس جمهوری تونس با تاكید براینكه جمهوری اسلامی ایران هیچ سققی برای گسترش روابط با این كشور قائل نیست، گفت: ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امورخارجه، ظریف كه در ایستگاه آخر سفر خود به شمال آفریقا در تونس بسر می برد، عصر روز دوشنبه (به وقت محلی) با «الباجی قائد السپسی» رئیس جمهوری تونس دیدار و گفت وگو كرد.
ظریف در این دیدار ضمن تشكر از مهمانوازی گرم دولت و ملت تونس، سلام های گرم حسن روحانی رئیس جمهوری كشورمان را خطاب به «الباجی قائد السپسی» ابلاغ كرد.‌
وزیر امور خارجه كشورمان با بیان اینكه ایران روابط با تونس را به عنوان كشوری متمدن و اثرگذار مهم می داند، گفت: ما هیچ سقفی برای گسترش روابط با این كشور قائل نیستیم و معتقدیم ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات خود را در زمینه های مختلف با تونس تبادل نماید.
رئیس جمهوری تونس نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انتخاب مجدد حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریك گفت و دوباره از وقوع حادثه تروریستی در تهران ابراز تاسف و همدردی كرد.
السپسی در ادامه ایران را كشوری تاریخی و متمدن توصیف كرد و افزود: آماده گسترش و تعمیق روابط با ایران‌ هستیم.
شبد**1953**9122**تنظیم كننده:مرتضی شحنه**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

سرخط اخبار جهان