۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۱۰
کد خبر: 82561751
T T
۰ نفر
قاچاقچيان زغال در لردگان مامور منابع طبيعي را زخمي كردند

شهركرد- ايرنا- مدير روابط عمومي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال وبختياري از زخمي شدن مامور منابع طبيعي اين شهرستان در درگيري با قاچاقچيان زغال در روز يكشنبه خبر داد.

هومان خاكپور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: ساعت 3 بامداد روز يكشنبه مامور حفاظتي منابع طبيعي شهرستان لردگان در برخورد با 3 قاچاقچي غير مجاز زغال و چوب جنگلي ، در درگيري با قاچاقچيان با سلاح سرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وي گفت: اين درگيري در روستاي 'له‌دراز' بخش پشتكوه ميلاس لردگان اتفاق افتاد، كه در اين درگيري مامور منابع طبيعي از ناحيه گردن و دست راست دچار آسيب ديدگي شد.
خاكپور افزود: مامور منابع طبيعي شهرستان يكي از اين متخلفان را با 9 كيسه زغال با بيش از 230 كيلوگرم دستگير مي كند كه در هنگام انتقال به اداره منابع طبيعي شهرستان 2 قاچاقچي ديگر راه وي را مسدود مي كنند و متخلفي كه دستگير شده بود با سلاح سرد مامور حفاظتي را مصدوم مي كند.
وي از انجام عمل جراحي بر روي دست اين مامور خبر داد وگفت: هم اينك حال عمومي مامور حفاظت منابع طبيعي خوب است.
خاكپور به متواري شدن 3 قاچاقچي زغال و چوب جنگلي در اين درگيري اشاره كرد و گفت: هر 3 قاچاقچي شناسايي شدند و دادستان شهرستان حكم دستگيري اين قاچاقچيان را صادر كرده است.
به گفته وي، قاچاق زغال و چوب همه ساله خسارتهاي زيادي را به منابع طبيعي و محيط زيست استان وارد مي كند و تعدادي از محيط بانان و ماموران منابع طبيعي به منظور مقابله با اين سوداگران سياه آسيب مي بينند.
خاكپور به فرهنگ سازي از سوي ائمه جمعه، مسوولان فرهنگي و نخبگان اجتماعي و بزرگان محلي در زمينه مقابله با قاچاق چوب و زغال تاكيد كرد و گفت: با گسترش مشاغل سمت در مناطق روستايي در زمينه قاچاق چوب و زغال جلوگيري شود.
به گزارش ايرنا، جنگل هاي زاگرس در چهارمحال وبختياري در سال هاي اخير با عوامل تخريب روبه بوده است و تهيه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل هاي زاگرس از عوامل اصلي و تشديد كننده تخريب اين منابع به شمار مي‏‎رود.
حدود يك ميليون و 400 هزار هكتار از مساحت چهارمحال و بختياري معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملي شامل جنگل و مرتع است كه از اين ميزان حدود 307 هزار هكتار را پوشش جنگلي تشكيل مي دهد.
خبرنگار:سميه پناهنده**انتشار دهنده:محمود رئيسي
7360/2097