۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82414777
T T
۰ نفر
هزار پرونده تخلف ساختماني در كميسيون ماده 100شهرداري سنندج رسيدگي شد

سنندج- ايرنا- معاون شهرسازي و معماري شهردار سنندج با اشاره به ارجاع و بررسي بيش از هزار پرونده تخلف ساختماني به كميسيون ماده 100 گفت: از اين تعداد 652 پرونده به كميسيون تجديد نظر ارجاع داده شد.

منصور قزاقي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كميسيون ماده 100 با هدف جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز و برخورد با متخلفان در سال جاري بصورت منظم تشكيل شده و پرونده هاي ارسالي از مناطق و نواحي منفصل را مورد بررسي قرار داده است.
وي با اشاره به ارجاع هزار و 136 پرونده تخلف ساختماني به كميسيون ماده 100 از سوي مناطق و نواحي منفصل شهري در سال جاري گفت: از اين تعداد 652 پرونده به كميسيون تجديد نظر ارسال شده است.
معاون شهرسازي و معماري شهردار سنندج اظهار كرد: شهرداري منطقه سه با 275 پرونده بيشترين و شهرداري ناحيه منفصل ننله با 14 فقره كمترين پرونده ارجاعي به كميسيون ماده 100 را در سال جاري داشتند.
وي ادامه داد: پس از بررسي هاي لازم از تعداد كل پرونده هاي ارجاعي به كميسيون ماده 100 در سال جاري براي هزار و 52 پرونده راي صادر شد.
قزاقي افزود: براساس راي كميسيون ماده صد، 566 پرونده مشمول جريمه، 177 پرونده حكم تخريب، جريمه و تبديل به حالت اوليه و براي 309 پرونده نيز حكم تخريب صادر شد.
به گفته وي از تعداد 652 فقره پرونده ارسالي از كميسيون ماده 100 به تجديد نظر براي 640 پرونده حكم صادر شد.
وي گفت: از آنجا كه توسعه شهرها و عدم وجود فضاي لازم برمبناي احتياجات اجتماعي سكنه شهرها و پيامدهاي حاصل از آن، موجب شده اصولي در ساختن شهرها مراعات شود از اين رو در راستاي جلوگيري از خارج شدن از ضوابط شهرسازي، كميسيون ماده صد شهرداري ها به عنوان مرجع رسيدگي به تخلفات ساختماني نقش مهمي دارد.
معاون شهرسازي و معماري شهرداري سنندج تاكيد كرد: مالكان اراضي و املاك واقع در محدوه شهر بايد قبل از هرگونه ساخت و ساز از شهرداري پروانه اخذ كنند، در غير اين صورت هم از عمليات ساختماني آنها جلوگيري مي شود و هم با ارجاع پرونده به كميسيون ماده 100مشمول جريمه و تخريب خواهند شد.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعيت به سه ناحيه شهرداري تقسيم شده است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: مسعود احمدي
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

سرخط اخبار استان‌ها