۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۲۷
کد خبر: 82391109
T T
۰ نفر
محيط زيست اصفهان با شوراي اسلامي استان تفاهمنامه همكاري امضا كرد

اصفهان - ايرنا - اداره كل محيط زيست اصفهان و شوراي اسلامي استان تفاهمنامه همكاري امضا كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني محيط زيست استان اصفهان، اين تفامنامه روز چهارشنبه به امضاي حميد ظهرابي مديركل محيط زيست استان و نادعلي توكلي رئيس شوراي اسلامي استان اصفهان رسيد.
بر اساس اين تفاهمنامه، طرفين در زمينه فرهنگ سازي براي صيانت محيط زيست، تسريع در اعمال قوانين ، مقررات و سياست هاي فرادستي محيط زيست با يكديگر همكاري مي كنند.
تلاش براي ايجاد نظام يكپارچه محيط زيستي، پيشگيري و ممانعت از آنتشار آلودگي و تخريب محيط زيست، پالايش مستمر و كنترل منابع و عوامل آن، آلودگي صوتي و امواج و اشعه هاي مخرب و مشكلات ناشي از خشكسالي از موضوعات مورد اشاره در اين تفاهمنامه است.
اين تفاهمنامه در راستاي تحقق فرازي از اصل 50 قانون اساسي كه در آن حفاظت از محيط زيست وظيفه عمومي تلقي شده است و به منظور عملياتي ساختن سياست هاي زيست محيطي نظام، ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري با استفاده از توان برنامه ريزي، نظارتي و جايگاه مردمي شوراها و براي جلب مشاركت هاي مردمي در حفظ محيط زيست استان و دستيابي به اهداف توسعه پايدار، بين شوراي اسلامي استان اصفهان و اداره كل حفاظت محيط زيست اين استان مبادله شد.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در آيين مبادله اين تفاهم نامه اظهار كرد: بي توجهي به محيط زيست تمام ابعاد زندگي مردم را تحت تاثير قرار مي دهد.
حميد ظهرابي با اشاره به مشكلات زيست محيطي و توسعه نامتوزان در استان و كشور طي سالهاي گذشته گفت: بايد از ظريف اطلاع رساني براي برطرف شدن چالش هاي زيست محيطي استفاده كرد تا بتوانيم با مشاركت مردم مشكلات زيست محيطي را به حداقل برسانيم.
مديركل حفاظت محيط زيست استان اصفهان بااشاره به جايگاه بالاي شوراهاي اسلامي در بين مردم افزود: شوراهاي اسلامي نماد قدرت و توان مردم هستند و بايد از اين ظرفيت براي رفع چالش هاي محيط زيست با همكاري سازمان هاي حاكميتي استفاده كرد.
رئيس شوراي اسلامي استان اصفهان نيز در اين مراسم با تبريك روز ملي هواي پاك گفت: محيط زيست موضوع مهمي است كه رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سياست هاي زيست محيطي توجه ويژه اي به آن دارند.
نادعلي توكلي با اشاره به مبادله تفاهمنامه بين سازمان محيط زيست و شوراي عالي استان هاي كشور ، افزود: اين تفاهمنامه در سطح استاني نيز بين ادارات محيط زيست استان ها و شوراهاي اسلامي استان ها مبادله مي شود.
وي بر ايجاد نظام يكپارچه ملي محيط زيستي، پيشگيري و ممانعت از آنتشار آلودگي و تخريب محيط زيست ،پالايش مستمر و كنترل منابع و عوامل آن،آلودگي صوتي و امواج و اشعه هاي مخرب و مشكلات ناشي از خشكسالي به عنوان الزامات حوزه محيط زيست تاكيد كرد و گفت: شوراي عالي استان بازوان تواتمند مردم هستند و مي توانند زمينه مشاركت مردم براي اجراي طرح هاي زيست محيطي را فراهم كنند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر