۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱
کد خبر: 82390235
T T
۰ نفر
امسال 123 فقره پروانه بهره‌برداري در آذربايجان غربي صادر شده است

اروميه- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌غربي گفت: امسال 123 فقره پروانه بهره‌برداري در شهرستان هاي مختلف اين استان صادر شده است.

جعفر صادق اسكندري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه از اين تعداد 58 فقره پروانه ايجادي و 65 فقره ناشي از توسعه واحدهاي توليدي بوده است، افزود: با صدور اين تعداد پروانه براي 911 نفر اشتغال ايجاد شده است.
وي اضافه كرد: در اين مدت 81 واحد نيمه فعال نيز در اين استان با اشتغال پنج هزار و 528 نفر نسبت به افزايش ظرفيت توليد خود اقدام كرده‌اند.
وي اظهار كرد: بر اساس اقدام هاي اين سازمان در طرح رونق توليد و پرداخت تسهيلات مورد نياز آنها از طريق مصوبه هاي كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، تعداد 25 واحد راكد با اشتغال 780 نفر به چرخه توليد بازگشته است.
اسكندري با اشاره به اينكه تعداد 81 واحد نيمه فعال با اشتغال پنج هزار و 528 نفر نسبت به افزايش ظرفيت توليد اقدام كرده است، گفت: در اين بازه زماني هشت طرح نيمه تمام با اشتغال 137 نفر نيز در اين استان راه‌اندازي و به مرحله توليد رسيده‌اند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي افزود: امسال نزديك به هشت فقره طرح ايجادي و سه فقره طرح توسعه‌اي به همراه هشت مورد از واحدهاي راكد به حالت فعال در آمده‌اند.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن يك طرح معدني با عنوان زيرسازي و آسفالت جاده معدني در شهرستان مهاباد نيز انجام مي‌شود.
اسكندري گفت: امسال طرح ايجادي با عنوان شركت CNG سيلندر سراج نيز يكي از طرح‌هاي ملي و مهم آذربايجان غربي به شمار مي‌رود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 2 هزار واحد توليدي فعال با 46 هزار نفر شاغل در آذربايجان غربي وجود دارد و يكهزار و 800 طرح صنعتي نيز با پيشرفت فيزيكي 20 تا 80 درصد در حال اجراست.
مهمترين اخبار ايرناي كشور و آذربايجان غربي را به صورت لحظه به لحظه از كانال تلگرامي اين رسانه به آدرس irnaoromiye@ دريافت كنيد.
6009/ 3072 ** خبرنگار: يوسف رحيمي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي