۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82161737
T T
۰ نفر
نخستين آزمايشگاه عيار سنجي طلا در فارس تاييد صلاحيت شد

شيراز- ايرنا- مديركل استاندارد فارس گفت: نخستين آزمايشگاه عيار سنجي طلا به روش استاندارد در اين استان تاييد صلاحيت شد.

به گزارش دريافتي يكشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل استاندارد فارس، مرتضي رهنما افزود: از اين پس طلاهاي استان بايد در اين آزمايشگاه مورد آزمون قرار بگيرد و در صورتي كه آزمايشگاه هاي غيرمجاز طلا كه غير استاندارد هستند به فعاليت ادامه دهند با آنها برخورد قانوني مي شود.
وي ادامه داد: تاكنون افزون بر 26 كارگاه طلاسازي در استان فارس از اداره كل استاندارد كُد شناسايي دريافت كرده اند.
مديركل استاندارد فارس گفت: كار نظارت بر توليد و عرضه محصول طلا با همكاري اداره كل استاندارد و صنف طلا و جواهرات در دستور كار است و در صورت مشاهده تخلف و يا ارائه شكايت از طريق مشتريان موضوع مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي افزود: با راه اندازي اين آزمايشگاه، عيار طلاي مورد شكايت بررسي مي شود و در صورتي كه عيار طلا پايين تر از حد استاندارد و يا تقلبي باشد با متخلف برخورد قانوني صورت مي پذيرد.

** كُد شناسايي طلا در فاكتور خريد درج شود
رهنما اظهار كرد: يك قطعه طلا بايد داراي كُد شناسايي باشد كه حرف اول اين كُد حرف اول استان سازنده طلا است و بايد روي قطعه طلا حك شده باشد و مردم در زمان خريد مصنوعات طلا به اين كُد حك شده دقت كنند و از فروشنده بخواهند اين كُد را در فاكتور بنويسد.

** لزوم حذف وزن سنگ هاي معمولي از وزن طلا
مديركل استاندارد فارس در ادامه از مردم خواست در هنگام خريد مصنوعات طلا دقت كنند شيشه و يا سنگ هاي معمولي كه در مصنوعات طلا مورد استفاده قرار گرفته است از وزن خالص طلا كسر و در فاكتور نيز درج شود.
2027 /6118