۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82113640
T T
۰ نفر
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شعر مرحوم سبزواری زنده كننده هویت انقلابی بود

سبزوار- ایرنا- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شعر مرحوم سبزواری را زبان و هویت انقلاب اسلامی توصیف و بیان كرد: سرودهای استاد سبزواری زنده كننده هویت انقلابی مردم در دوران معاصر بوده است.

سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر مرحوم سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب در سبزوار افزود: استاد سبزواری شاعری بی نظیر در حوزه حماسه سرایی در دوره معاصر بود و اشعار این استاد بزرگ دارای تعهد اجتماعی و اخلاقمداری است.
وی ادامه داد: این شاعر بزرگ پیش و پس از انقلاب اسلامی بابصیرت و موقعیت شناسی در راه اهداف انقلاب اسلامی گام بر داشت.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این استاد فرهیخته سبك شعری خراسان را وارد دوره جدیدی كردو همانند مرحوم اخوان ثالث برای سبك خراسانی مضمونهایی نو و تازه بوجود آورد.
وی افزود: استاد سبزواری شعارهای مردم در دوران مختلف انقلاب را به شعر درآورد و سرودن افزون بر 500 شعر در طول دوران عمرش سبب شد تا این شعارها و ارزشها در یادها ماندگار شود.
صالحی ادامه داد: مرحوم سبزواری در طول دوران دفاع مقدس نیز یكی از افراد اثرگذار در جبهه بود و توانست با سرودن اشعار مختلف تریبون خوبی برای رساندن پیام مردم به رزمندگان باشد.
وی همچنین گفت: خانه فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نام استاد حمید سبزواری با كمك مردم و مسئولان سبزوار در این شهر ایجاد می شود.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یكی از درخواستهای مردم سبزوار ثبت روز درگذشت این استاد بزرگ به نام شعر و ادبیات انقلاب اسلامی است كه این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.
حمید سبزواری شاعر معاصر كه پدر شعر انقلاب لقب گرفت سحرگاه شنبه 22 خرداد 1395 در 91 سالگی در بیمارستانی در تهران چشم از جهان فرو بست. وی سال 1304 در سبزوار متولد شد.
از آثار حمید سبزواری می‌ توان به دیوان اشعار، كاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره كرد.
پیكر مرحوم سبزواری امروز در در سبزوار تشییع و به خاك سپرده شد.
سبزوار در 230 كیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8144/7499/1858

سرخط اخبار استان‌ها