۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84167226
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک میلیارد ریال صرف بازسازی منزل مرحوم سبزواری می‌شود

سبزوار- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: یک میلیارد ریال برای بازسازی منزل مرحوم "استاد حمید سبزواری" شاعر انقلابی و بنام معاصر، معروف به "پدر شعر انقلاب" اختصاص یافت.

رضا شجاع مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار از طریق  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب موسسه فرهنگی و هنری شهرستان سبزوار به منظور بازسازی خانه استاد حمید سبزواری واریز شده است.

وی اضافه کرد: در پی بارش‌ باران شدید بهار امسال بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری تخریب شده بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: طی ماه‌های گذشته نیز عملیات بازسازی دیوار محوطه منزل استاد سبزواری پدر شعر انقلاب اسلامی شامل دیوار و کرسی چینی با آجر سنتی به وسیله سفیران عمران شهرداری سبزوار انجام شد.

خانه استاد سبزواری شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است که بخش غربی آن اثر تاریخی است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد اما این اثر در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است.

حسین آقاممتحنی معروف به "حمید سبزواری" شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته است سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست و روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha