۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85420927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروان شادی نوروزی در خیابان‌های سبزوار به حرکت درآمد

سبزوار- ایرنا - کاروان شادی نوروزی و استقبال از بهار ۱۳۴۳ در آستانه سال جدید توسط هنرمندان سبزواری در محلات و خیابان‌های این شهر تاریخی خراسان رضوی به راه افتاد.

به گزارش ایرنا، مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سبزوار در حاشیه اجرای برنامه این کاروان نوروزی به خبرنگاران گفت: این کاروان با هدف نشاط بخشی به مردم و شهروندان در طلیعه سال جدید تدارک دیده شده است که در قالب آن هنرمندان این شهرستان به اجرای برنامه های متنوع هنری می پردازند.

سیدمحمد دلبری افزود: کارناوال شادی استقبال از بهار ۱۴۰۳ امروز در خیابان های شهر به حرکت درآمد که هنرمندان سبزواری با اجرای برنامه های شاد هنری و آیینی، از جمله رقص چوب و سیاه بازی مردم را به پیشواز بهار خواهند برد.

او با اشاره به برنامه‌های این کاروان شادی بهارانه گفت: این برنامه در ۲ روز آینده و تا آستانه نوروز ادامه خواهد داشت و مناطق هدف آن عمدتا "توحیدشهر" و نواحی حاشیه نشین از جمله "کلاته سیفر" و "صالح آباد" در جنوب غرب و جنوب شرق سبزوار خواهد بود.

کاروان شادی نوروزی در خیابان‌های سبزوار به حرکت درآمد

مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سبزوار ادامه داد: برای سه شنبه شب همزمان با شب عید اجرای برنامه‌های هنری کاروان شادی استقبال از بهار ۱۴۰۳ به مناطق مرکزی شهر سبزوار از جمله خیابان های شریعتمداری و بیهق کشیده می شود.

دلبری همچنین از بازگشایی "خانه تاریخی ترشیزی" متعلق به شهرداری سبزوار و نیز مصلای تاریخی این شهر در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و بیان کرد: هرشب اجرای برنامه های موسیقی سنتی، شاهنامه خوانی و قدردانی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر در این ۲ مکان تاریخی پیش‌بینی شده است.

کاروان شادی نوروزی در خیابان‌های سبزوار به حرکت درآمد

شهر سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتار و حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، از شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی با پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی است.

سبزوار دارای شمار زیادی خانه های تاریخی است که تاکنون چهار باب آن شامل خانه های تاریخی "ترشیزی، جعفرزاده، ضیغمی و امین التجار مشهدی" به دلیل بافت زیبا و معماری خاص ساماندهی شده و هر سال در ایام نوروز و تابستان برای اجرای جشن های نوروزی و برنامه های فرهنگی به روی گردشگران گشایش می یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha