۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82084686
T T
۰ نفر
قصه تكراري آب گرفتگي زيرگذر مسير شيروان-حسين آباد

شيروان- ايرنا- زيرگذر شيروان- حسين آباد از توابع بخش مركزي با هر بارندگي دچار آب گرفتگي مي شود كه اين آبگرفتگي با ايجاد تالاب كوچك به قصه تكراري براي مردم اين خطه از استان خراسان شمالي تبديل شده است.

به گزارش ايرنا زيرگذر شيروان- حسين آباد در پي هر بارندگي با سرازير شدن آب با معضلي به نام آب‌گرفتگي در حالت خوش‌بينانه و سيلاب در حالت نسبتاً بدبينانه‌اي مواجه بوده كه متاسفانه با گذشت چندين سال و مشكل تردد ماشين هاي عبوري از آن مسيرهمچنان از ديد مسئولان پنهان مانده است.
اين در حالي است كه با شدت گرفتن بارندگي‌ها بارها شاهد آب‌گرفتگي چندين روزه زيرگذر بوده ايم و حتي زماني كه سيلاب مي شود مسئولان راه و شهرسازي فقط اقدام به بستن مسير و عدم تردد شهروندان از اين مسير مي كنند.
دهيار روستاي حسين آباد از توابع بخش مركزي شيروان گفت: زيرگذر حسين آباد به شيروان حداقل هشت سال است كه نيمه تمام رها شده است.
قنبر صفايي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه هنگام بارندگي و سيلاب در اين زيرگذر مشكلات فراواني براي تردد شهروندان ايجاد مي شود گفت: طرح زيرگذر حسين آباد به شيروان به علت نقض فني، چندين سال است هنوز پيمانكار طرح آن را به راه و شهرسازي تحويل نداده است.
وي با بيان اينكه تاكنون در بارندگي ها و سيلاب ها چندين بار آب تا لبه زير گذر آمده است افزود: به خاطر خالي شدن زيرگذر و خدمات رساني به شهروندان و تردد آنان، مسئولان اقدام به بسته شدن اين مسير به مدت چند روز شده اند.
صفايي گفت: قبلا مقدار آب موجود در زيرگذر به حدي بود كه براي تخليه آن از چندين دستگاه پمپ استفاده مي كردند و نيروهاي هلال احمر و آتش نشاني به مدت دو روز با مستقر شدن در منطقه بالاخره با تلاش هاي فراوان موفق به تخليه آن مي شدند.
رييس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيروان در خصوص علت جمع شدن آب در اين زيرگذر گفت: با توجه به اينكه زيرگذر از سطح جاده چهارمتر پايين تر است و زمين هاي اطراف آن، كشاورزي هستند آب جمع شده داخل آن ها به اين طرف مي آيد.
رمضانعلي شارعي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: با توجه به پيش بيني باران و سيلاب بايد زمان احداث زيرگذر مسئولان براي تخليه آب و حفر چاه براي اين طرح تدبيري مي انديشيدند.
وي گفت: با توجه به اينكه طي سه سال اخير بارندگي ها زياد شده است با هر بارندگي و سيلاب دراين زيرگذر آب جمع مي شد به طوريكه نيروهاي آتش نشاني و هلال احمر شيروان به مدت 48 ساعت فقط مشغول تخليه آب آن بود و حتي در بعضي مواقع مسير براي ساعاتي بسته اعلام مي شد.
شارعي با بيان اينكه 11 روستا از اين مسير عبور مي كنند و در مسير جاده اصلي قرار گرفته است افزود: مسئولان بايد به دنبال برطرف كردن اين مشكل اصلي باشند زيرا كه در شب نور كم است و خودروهايي كه براي روستاهاي قرار گرفته شده در اين مسير عبور مي كنند آب جمع آوري شده را نمي بييند و امكان هرگونه اتفاقي وجود دارد.
مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي در خصوص مشكلات زيرگذر و جمع شدن آب هنگام بارندگي ها گفت: زيرگذر شيروان- حسين آباد چاه جذبي دارد و كشاورزان براي اينكه خود با مشكل مواجه نشوند آب را از سطح زمين هاي خود به اين سمت هدايت مي دهند.
علي اصغر بديعي مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: قبلا براي اين وضعيت موجود در زيرگذر خاك ريز زده بودند كه متاسفانه آن را تخريب كردند.
وي با بيان اينكه كشاورزان نبايد آب سيلاب را به اين سمت سوق دهند گفت: متولي اين طرح شركت ساخت است كه براي حل اين مشكل توصيه شده ديواره اي بتني بسازند.
بديعي مقدم با اشاره به اينكه هنوز راه و شهرسازي زيرگذرها را تحويل نگرفته است افزود: براي حل مشكلات موجود مكاتبه اي با شركت ساخت صورت گرفته تا اين مشكل به زودي برطرف شود و مسير سيلاب به سمت پايين برود تا مشكلات براي تردد خودروها و ... وجود نداشته باشد.
بارندگي هاي و سيلاب در چند روز اخير خسارت فراواني را به حوزه راه روستايي، كشاورزي، تاسيسات و ... در شهرستان شيروان وارد كرده است.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
گزارش: فاطمه مقدسي باجگيران خبرنگار ايرنا در شيروان

سرخط اخبار استان‌ها