۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82006912
T T
۰ نفر

نمايشگاه فرهنگ ، هنر و صنايع دستي دزفول افتتاح شد

۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82006912
نمايشگاه فرهنگ ، هنر و صنايع دستي دزفول افتتاح شد

دزفول - ايرنا - در آستانه نوروز 95 نمايشگاه فرهنگ ، هنر و صنايع دستي دزفول روز جمعه در محل خانه تاريخي تيزنو و دفتر نمايندگي يونسكو در دزفول افتتاح شد.

سرپرست پايگاه مشترك تدوين پرونده نامزدي ميراث جهاني دزفول و مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري دزفول روز جمعه در آيين افتتاح اين نمايشگاه در سخناني گفت:اين نمايشگاه با هدف معرفي آثار فرهنگي و نيز صنايع دستي منحصربفرد دزفول برپا شده است.
مسعود شامديل افزود:سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري دزفول در ايام نوروز تلاش دارد تا بافت آجري دزفول را كه داراي ويژگي هاي منحصر بفردي است در كنار ساير آثار فرهنگي و تاريخي دزفول را به مسافران نوروزي معرفي نمايد.
وي اظهار كرد: در اين راستا نمايشگاه فرهنگ و هنر و صنايع دستي در خانه تيزنو دفتر نمايندگي يونسكو در دزفول برپا شده و تا 10 فروردين 95 داير است.
شامديل گفت:علاوه بر آثار فاخر هنري ، صنايع دستي ،آثار نويسندگان صاحب نام دزفولي و نيز آثار مكتوب مربوط به دزفول شناسي در اين نمايشگاه عرضه شده است.
وي همچنين از تلاش صورت گرفته براي ثبت جهاني آثار ملموس مادي و ناملموس معنوي دزفول خبر داد و گفت:در اين راستا دفتر پايگاه مشترك تدوين پرونده نامزدي ميراث جهاني دزفول از اسفندماه سال 1390 فعاليت خود را آغاز نموده و شناسايي، استخراج، شاخص ‌گذاري و مستندنگاري عناصر ملموس و ناملموس اين شهرستان را در دست پيگيري دارد.
نمايشگاه فرهنگ ، هنر و صنايع دستي دزفول با حضور جمعي از ميهمانان كشوري از جمله معاونت فرهنگي سازمان يونسكو در ايران افتتاح شد.
دزفول در زمينه صنايع دستي از سابقه ديرينه اي برخوردار است.
تاكنون خراطي دزفول به ثبت جهاني رسيده است.
6068